איך לאתר במהירות ויעילות נזילה בצנרת?

איך לאתר במהירות ויעילות נזילה בצנרת?

חשבון המים נראה לכם פתאום גבוה מידי ואתם לא בדיוק יודעים להצביע על מקור הבעיה. מחשבות על שבירת אריחים והרמת מרצפות מטרידות אתכם. תפסיקו לשבור את הראש, הטכנולוגיה של היום יודעת לבצע איתור נזילה בצנרת מבלי להפוך את הבית. אמנם כתם הרטיבות הוא אכן סממן לנזילה, אך אין זה אומר שמאחוריו מסתתר מיקום הנזילה, כדי לבצע איתור נזילה בצנרת יש לפעול בשיטות מדויקות.

שקט, מצלמים!

אחת הטכנולוגיות הנפוצות ביותר לאיתור נזילה בצנרת כיום היא שימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות. מצלמה תרמית לאיתור נזילות פועלת על גלי אינפרא אדום ובאמצעותם יודעת לזהות הפרשי טמפרטורה, היכן שיופיעו טמפרטורות גבוהות או קרות ניתן יהיה להסיק שמדובר במיקום הנזילה. מקור הנזילה יופיע על המסך בצבעים שונים כך שאיתור נזילה בצנרת הופכת להיות משימה לא מורכבת ופשוטה לגילוי. אורך הזמן בשימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות נחשב יחסית לקצר ולא נדרש מבני הבית לצאת מהמבנה. איתור נזילה בצנרת בשיטה זו הוא תהליך מומלץ לגילוי מקור לא ברור של נזילה בעיקר בצנרת הבית (ולא הגינה). קריאת הממצאים המופיעים במצלמה תרמית לאיתור נזילות הוא השלב הבא ולכן חשוב לבחור אנשי מקצוע מיומנים ואמינים.

שיטת מצלמה תרמית לאיתור נזילות נחשבת לשיטה יעילה ולא מאוד יקרה, יחסית לכך שהיא אינה גורמת לנזק בבית, ומחיריה נעים בין 1200 ל- 2000 שח. חשוב לוודא שאנשי המקצוע משתמשים במכשור תקין וחדשני. בין יתרונותיה של שיטה זו, כדאי להזכיר שמצלמה תרמית לאיתור נזילות מסוגלת לזהות, לא רק נזילה, אלא גם נזקים וליקויים שונים בצנרת.

איתור נזילה בצנרת באמצעות מצלמה תרמית מומלץ גם בטרם אתם עוברים דירה. גם אם אין לכם חשד לנזילה בצנרת, מעבר דירה בראש שקט הוא עדיף מלגלות בהמשך תקלות לא צפויות.

איתור נזילה בצנרת באמצעות מצלמה תרמית היא שיטה אמינה, המאפשרת סריקה של הצנרת וגילוי נזילות שאינן נראות לעין. ברגע שמאתרים נקודתית את מקור הנזילה, קל יותר לפעול לפתרון ותיקון הבעיה מבלי להסב נזק איפה שלא צריך. העיתוי הוא חשוב במקרים של איתור נזילה בצנרת, שכן נזקים של נזילות המתרחשות לאורך זמן עלולות לגרום לנזקים מצטברים, לפגיעה במבנה ואך בבני הבית, נזקים כאלו שבעתיד יידרש להם תיקון מאסיבי יותר ויקר יותר.

קיימות שיטות טכנולוגיות נוספות לאיתור נזילה בצנרת. לרוב, שימוש במצלמה תרמית תהיה השיטה העדיפה.

צילום: freepik

פורסם על ידי