איך בוחרים עורך דין לתביעות קטנות?

איך בוחרים עורך דין לתביעות קטנות?

אז החלטתם לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות, מעולה! כמובן שתמיד עדיף לנסות ולפתור את הסכסוך על ידי הסכמה, פשרה או בוררות, אך לעיתים באמת אין ברירה. מוסד התביעות הקטנות הוקם במטרה לאפשר לאזרח הקטן, זה שאין ביכולתו להוציא אלפי שקלים (ואף יותר מכך) עבור שכירת שירותיו של עורך דין. אם כן, ובמידה ומצאתם עצמכם בסיטואציה בה אין מנוס מתביעה – זוהי ללא ספק האפשרות בה עליכם לבחור על מנת לעמוד על זכויותיכם.

איך בוחרים עורך דין לתביעות קטנות?

ראשית, חשוב להגיד שכלל לא חובה לשכור את שירותיו של עורך דין במטרה להגיש כתב תביעה (או הגנה) במסגרת הליך מסוג תביעות קטנות. שנית, לעניינינו. עם זאת, הבחירה בעורך דין למטרת ניסוח כתב התביעה חשוב שכן הינו בקיא בחקיקה ובפסיקה. כלומר, ככל שטענתכם, המצוינות בכתב התביעה, מגובה בחקיקה (לשון החוק), וכן בפסקי דין קודמים בהם דנו בנושא הקרוב לטענתכם – כך גדלים סיכויה להתקבל.

בנוסף לבקיאות בנושא החוק ופסקי הדין השונים, סיבה נוספת לבחור בשירותיו של עורך דין לשם הגשת תביעה קטנה היא יכולת הניסוח הגבוהה המצויה בידו. על אף שהדבר נראה כזוטר, בית המשפט, ובפרט – השופט שקורא את תביעתכם, מייחס חשיבות רבה לאופן ניסוח כתב התביעה. אם כן, בעוד אתם מחזיקים באפשרות לנסח את כתב תביעתכם באופן עצמאי – לא מומלץ לעשות כן.

על הבחירה בעורך דין מוסמך להיעשות על ידי התחשבות במספר פרמטרים, ובעיקר ותק, תחום התמחותו וכן כמובן "קבלות" בדמות הצלחות קודמות. בנוסף לכך, קראו ביקורות והתייעצו עם בני משפחה וחברים עליהם אתם סומכים ושאולי עברו בעצמם את ההליך ויכולים להמליץ על עורך דין מומחה. בכל מקרה חשוב שתדעו כי מדובר בהליך שאין להקל בו ראש, אלא לערוך את מלוא הבדיקות והבירורים הנדרשים טרם ההחלטה לגביו. חשוב גם לדעת כי למרות שנראה כי יש לכם "קייס" חזק, לא תמיד כך הדבר. מומלץ להיוועץ עם בעל המקצוע בנושא ולהחליט האם אכן כדאי להתחיל בתהליך של תביעה או שמא מדובר בבזבוז זמן.

עלויות הגשת תביעה קטנה הן כדלקמן: כאשר גובה התביעה הוא עד 5,000 ₪ תידרשו לשלם 50 ש"ח. במידה ומדובר בתביעה שנעה בין 50 ש"ח – 34,500 ₪ (הסכום המקסימלי אותו ניתן לתבוע), תידרשו לשלם אחוז אחד (1%) מסכום זה.

המאמר נכתב על ידי צוות מומחי פורטל תביעות קטנות

צילום: Pixabay

פורסם על ידי