איטום גג – טיפים לבחירת השיטה המובילה

איטום גג – טיפים לבחירת השיטה המובילה

הכינו את גג הבית שלכם לחורף. הגג דולף? חייבים לאטום אותו. על-מנת שאיטום יהיה אפקטיבי יש לבצע אותו על גג יבש לחלוטין, אחרת חומרי האיטום לא ידבקו אליו היטב. לכן, לא כדאי לחכות לחורף, אלא לעשות זאת כבר בחודשי הקיץ או בסתיו. קיימות כמה שיטות לאיטום גגות ובמאמר זה נסקור אותן ונמליץ על דרכים לבחירת השיטה המתאימה ביותר עבור הגג שלכם.

איטום גג – השיטות השונות

קיימות מספר שיטות מרכזיות באמצעותן עושים עבודות איטום לגג, כל אחת מהן מתאימה לתשתית שונה.

אבל לפני כן, חשוב לזכור כי קודם לחומרי האיטום, לא משנה באיזו שיטה, יש לוודא שהגג מוכן לאיטום. כחלק מהכנת הגג לחומרי האיטום יש לשים לפני כן שכבת חומר מקשר, הקרוי גם "חומר בסיס", "יסוד" או "פרמייר".

ועכשיו לשיטות האיטום השונות ואיך נבחר מה המתאימה לנו ביותר.

איטום גגות ביריעות ביטומניות.

זו השיטה המקובלת ביותר כיום והיא מיועדת בעיקר לביצוע איטום גג שטוח שאינו מרוצף. מדובר בהדבקה חמה של יריעות העשויות מחומר ביטומן, שברובו הוא זפת. הן חזקות וגמישות ועמידות לאורך זמן.

מתי מתאים להשתמש ביריעות ביטומניות? כאשר הגג עשוי מבטון או בטקל חדש.

באילו מקרים היריעות הביטומניות אינן מתאימות? כאשר יש על הגג איטום אקרילי ישן, שאינו מאפשר הדבקה טובה של היריעות. לכן יש להסירו באופן מלא. גם גגות אשר נאטמו בעבר בחומרי איטום צמנטים הידראוליים, שאינם מאפשרים ספיגה מלאה של שכבת הבסיס, אינם מתאימים ליריעות ביטומניות.

איטום באמצעות זפת

איטום באמצעות זפת זו שיטה מוכרת ונחשבת למיושנת אך היא עדיין בשימוש ואף יעילה. איטום גג באמצעות זפת מתאים לגגות אשר יש עליהם הרבה ציוד כגון דודי שמש וקולטנים.

החיסרון של איטום בזפת הוא העבודה הנדרשת לתחזוקתו כדי שיחזיק לאורך שנים. כל שלוש לחמש שנים יש לחדש את הזפת. ויש לבצע סיוד שנתי בכל קיץ, אחרת הזפת מתייבשת ונסדקת והאיטום נפגם.

גימור האיטום באמצעות סיוד והלבנה

כאמור, סיוד הגג הוא חלק משיטת האיטום באמצעות זפת. בתהליך הסיוד מורחים על הזפת שכבת הלבנה באמצעות סיד המדולל במים יחד עם דבק אקרילי. הדבק האקרילי מונע מהסיד להישטף בגשם.

איטום גג מרוצף

איטום של גג מרוצף שונה מאיטום של גג בטון שטוח. על גג מרוצף. אם מדובר בנזילה נקודתית  שיודעים את מקורה, ניתן לטפל נקודתית באמצעות רובה. אך אם הנזילה נובעת ממספר מוקדים בגג אין מנוס מהרמת הריצוף כולו וביצוע איטום תחתיו.

לעוד פרטים על שיטות לביצוע איטום גג ומה היא השיטה המתאימה ביותר עבורכם, התקשרו עם הצוות המקצועי של טכנופלקס והם ישמחו לענות לכל שאלה ולייעץ לכם בהתאם לשיטת האיטום המתאימה ביותר לגג שלכם.

 

פורסם על ידי