אביזרים לרכב – כל האפשרויות לכל המטרות

אביזרים לרכב – כל האפשרויות לכל המטרות

בכבישי ישראל נעות מאות אלפי מכוניות. ישנם סוגים שונים של כלי רכב, מגוון רחב והולך ומתרחב כל העת של דגמים, גם מבחינת הצבעים השונות משמעותית וגם הרגלי הנהיגה של כל אחד ואחת מאיתנו ייחודיים – אבל ישנו גם מכנה משותף בלתי מבוטל: כולנו אוהבים לשדרג את הרכב באמצעות אביזרים שונים.

בין האפשרויות המומלצות ביותר לשדרוג חווית הנהיגה והנסיעה באמצעות אביזרי רכב:

מערכות בטיחות חדשניות

אם בעבר אבזור רכב נתפש כפינוק לא הכרחי, הרי שכיום ישנן שלל מערכות בטיחות מתקדמות – שמהוות תשתית לפיתוחן של המכוניות שידעו לנהוג ללא התערבות אדם. גם כיום ניתן להתקין מערכות אלה בכלי הרכב ולשדרג במידה ניכרת את רמת הבטיחות שלו. בפרט כדאי להתקין מערכות ניטור מרחק מלפנים, מערכת להתראה בכל מקרה של סטייה מנתיב הנסיעה, מערכות זיהוי (תמרורים, רוכבי אופניים, הולכי רגל) ועוד מערכת חשובה היא TPMS – מערכת זו מזהה מצבים שבהם נרשמת ירידה פתאומית ודרמטית בלחץ האוויר של אחד הצמיגים ומספקת לנהג התראה על כך, כך שהוא יוכל להיערך בהתאם עוד לפני שהוא מאבד שליטה על הרכב.

מסכים מוצלחים

מסכי DVD הם אמנם לא אביזרי רכב הכרחיים – ניתן לנסוע וליהנות מהנסיעות גם בלעדיהם, ואפילו אם ישנם ילדים קטנים ברכב – אבל אין ספק שזוהי תוספת מבורכת שמונעת שעמום ומספקת לזאטוטים נחת רבה (ולהורים חופש מהשאלה הבלתי אפשרית למענה אמיתי, "מתי כבר מגיעים?").

חיישני נסיעה לאחור

עוד מערכת שמטרתה הגברת הבטיחות היא חיישני נסיעה לאחור. בלא מעט דגמים זהו אבזור רכב בסיסי, ובמכוניות שבהן אין חיישני רוורס כדאי להוסיפם כדי להפוך את הפעולה שעלולה להיות בעייתית, נסיעה לאחור, לפשוטה וקלה יותר ובעיקר בטוחה יותר (שהרי היעדר שדה ראיה מושלם מקשה על כל נהג ונהגת, גם אם הם מיומנים מאוד ברוורס).

אפשרויות נוספות של אביזרים לרכב שכדאי להכיר

ישנם כמובן עוד שלל אביזרים לרכב וביניהם מצלמות התיעוד שתפקידן הוא לספק במידת הצורך הוכחה חותכת לגבי מה שהתרחש בכביש (כדאי לבחור מצלמה איכותית שמאפשרת לשמור נפח צילומים גבוה. באופן כללי כשמחפשים אבזור לרכב רצוי לא להתפשר על איכות), מערכות ניווט שמקלות על ההתמצאות בכל מקום ובכל מצב (כולל כשנדרש שינוי של המסלול המתוכנן), קישוטים שונים (פסי ניקל, ספוילרים וכו'), ריפודים מובחרים ועוד.

עוד המלצה כללית, מעבר לחשיבות האיכות של כל אותם אביזרים לרכב, היא להקפיד גם על התקנה ללא רבב.

פורסם על ידי