האם ניתן לעשות כל ניתוח אחרי הגדלת חזה או שיש הגבלה?

האם ניתן לעשות כל ניתוח אחרי הגדלת חזה או שיש הגבלה?

תקופת ההחלמה מניתוח הגדלת חזה משתנה בין אישה לאישה, אך לרוב היא לא קשה ואורכת כמספר שבועות. קיימות הנחיות ברורות לגבי מה ניתן ומה לא ניתן לעשות, אך באופן כללי, אין לבצע פעולות שגורמות מתח על הצלקת ולחץ על השתל. מאמץ יתר בתקופת ההחלמה יכול לגרום לכאבים, פתיחת הפצע הניתוחי ותזוזת השתל ממקומו.

לא מעט נשים, אחרי ניתוח הגדלת חזה ושיפור משמעותי בגודל החזה וצורתו,  "מגלות" חסרונות נוספים במבנה גופן, כמו בטן רפויה (לאחר לידות  או ירידה במשקל), ירכיים רחבים ולא סימטריים ועוד.  אז מגיעה השאלה: האם אני יכולה לשפר ואיך, אם אפשר לעבור עוד ניתוח ואם זה לא יותר מסוכן? בכל הנוגע להליכים כירורגיים – אכן אין גבלה מבחינת ניתוחים נוספים שרוצים לבצע בגוף לאחר ניתוח הגדלת חזה.  למידע נוסף אודות ההליך ניתן לבקר בעמוד הבא: הגדלת חזה.

לאחר החלמה והתאוששות מניתוח הגדלת חזה , אפשר לעבור כל ניתוח אחר  ללא הגבלה. הן בהרדמה מקומית והן בהרדמה כללית.

תופעות לוואי אפשריות לאחר ניתוח להגדלת חזה

באופן הגיוני, לאחר הניתוח, אזור השדיים יהיה מעט נפוח ונוקשה. הצלקת שנותרת, לרוב הנה קטנה יחסית ועם הזמן בקושי נראית לעין. בכל אופן, אולם חשוב לציין שצורת הצלקת תלויה מאוד ביכולת הגוף לרפא צלקות. לכן אין אפשרות לצפות בוודאות את צורת הצלקת שתישאר.

תהיה מידה של כאב ואי נוחות באזור המנותח וניתן לקחת משככי כאבים פשוטים וללא מרשם על מנת להימנע מהכאבים או להפחיתם. מומלץ לנוח ולא לחזור לעבודה באופן מיידי, ובסך הכל לשהות בפעילות ביתית מינימאלית כשבועיים לאחר הניתוח –  כבכל הליך כירורגי אחר.

יכול להיווצר מצב של אלחוש באזור שונים בחזה או דווקא מצב של רגישות יתר, וגם במקרה הזה כל מקרה לגופו. קיימת אפשרות שלתחושת כיווצי שרירים ו/או כאבי שרירים בתקופה של מספר ימים לאחר הניתוח. כל יום ישפר את המצב ואת התחושה, ותוך כחצי שנה האזור יחזור למצב הקודם שלו, רק שהחזה יהיה גדול ומרשים יותר.

הנחיות לתקופת ההחלמה

חשוב להימנע מעישון בכל תקופת ההחלמה. מעבר לעובדה שמדובר באופן גורף בפעולה המזיקה לבריאות, גם באופן פרטני לניתוח הגדלת חזה – העישון מעכב את ההחלמה ומעצים את הסיכויים להיווצרות סיבוכים. מומלץ להימנע מעישון עד לריפוי המלא של האזור.

כדאי להימנע מקיום יחסי מין מלאים בשבועיים הראשונים שלאחר ההליך. בסיום התקופה הראשונית, ניתן לחזור לקיים יחסי מין, אך ללא הפעלת לחצים גדולים על האזור המנותח.

כדאי להימנע מכל פעילות גופנית הכוללת סחיבה של משאות כבדים או כזאת שמחייבת פעילות מאומצת של הידיים. כאמור, יש להימנע מללכת לעבודה לפחות למשך שבוע, בעיקר בהתחשב בעובדה שאת עלולה לסבול מכאבים לא נעימים בימים הראשונים של תהליך ההחלמה.

בכל הקשור להרגלי שינה, יש לישון על הגב בלבד ולא ליצור לחץ מיותר על החזה. הנחייה זו תקפה למשך מספר שבועות לאחר ביצוע הניתוח.

כאמור, אין הגבלה מיוחדת בדבר ביצוע ניתוחים נוספים לאחר ניתוח להגדלת חזה, אך בכל אופן מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה ולקבל מענה פרטני. הקליניקה של ד"ר שלמה ברודובסקי – מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, תשמח לתת לך מענה מלא בכל הנוגע לניתוח הגדלת חזה או ניתוחי חזה כגון הרמת חזה ועוד. ניתן ליצור איתנו קשר במספר 03-7208880.

פורסם על ידי