שימוע לבעל מסעדה בטיילת שהעסיק שב"חים

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

משטרת מרחב איילון ערכה שימוע לבעל מסעדה בטיילת בת ים, לאחר שנתפס מעסיק שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) מספר פעמים.

בשבוע שעבר ניתן צו סגירה מנהלי, חתום על ידי מפקד מחוז ת"א ניצב משה (צ'יקו) אדרי, למסעדה בעקבות העסקת שב"חים. בעל המסעדה עתר לבית המשפט, אשר החזיר את הדיון בנושא על פי החוק לקצין משטרה. עוד באותו היום נערך לבעל המסעדה שימוע בפני קצין החקירות והמודיעין במרחב איילון .

השימוע נערך לאחר שבחודש האחרון נתפסו במסעדה בהזדמנויות שונות שני שב"חים. מבירור שנערך במהלך החקירה עלה כי בעל המקום לא בדק כיאות את אישורי העבודה של עובדיו. יתר על כן, באירוע אחד נתפס שב"ח בימים בהם הוטל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון. באירוע אחר נמלט אחד העובדים מבדיקת השוטרים היישר לתוך המסעדה.

בתום השימוע הוחלט להותיר את המסעדה פתוחה תוך מתן מספר הגבלות: ערבות כספית של עשרות אלפי שקלים במזומן, אשר תחולט במקרה שבעל המסעדה יחזור על מעשיו; הקמת מנגנון בקרה בפיקוח קצין הרישוי במרחב איילון על מנת לוודא אי הישנות מקרים מסוג זה; וחתימת בעל המסעדה על תצהיר התחייבות לבל יחזור על מעשיו.

במשטרת מרחב איילון הדגישו כי מלבד ההיבט הפלילי, עבירת השב"ח עלולה לטמון בחובה גם היבט בטחוני ולכן יש להעסיק עובדים רק על פי החוק אשר יש בידיהם אישור העסקה תואם. "לא ננוח ולא נרפה מאכיפת החוק כנגד מחוללי עבירת השב"ח. כל אדם אשר יסייע לעבירה זו כגון בהסעה, הלנה או בהעסקת השב"ח, יבין שבצד המישור הפלילי הקיים בעבירה זו קיים גם מישור של הפסד כספי ניכר וזאת בדמות החרמת הרכב המסייע לעבירה או סגירת העסק אשר העסיק את השוהה הבלתי חוקי", נמסר מהמשטרה.

פורסם על ידי