משטרת בת ים עצרה קשיש בן 90 וספגה ביקורת מבית המשפט

תמונת המחשה

תמונת המחשה

ביקורת חריפה של בית משפט השלום בתל אביב על משטרת בת ים, שהביאה אתמול (רביעי) להארכת מעצר ניצול שואה בן 90 ללא עבר פלילי. הקשיש, תושב העיר, נחשד כי תקף את אשתו. "ראוי היה לא להביא אדם בן 90 לאולם בית משפט לראשונה בחייו", כתב השופט רועי פרי בהחלטתו, והורה לשחרר מיד את הקשיש בתנאים מגבילים – לא לפני שביקר את המשטרה ואת גורמי הרווחה.

ניצול השואה נעצר בבוקר יום רביעי בביתו בחשד שתקף את אשתו, שלה הוא נשוי לדבריו כ-51 שנים. "אני תושב ותיק בארץ, היינו זוג נפלא עד לפני כמה חודשים", סיפר החשוד לשופט רועי פרי. "לאחרונה היא חלתה ויצאה מדעתה. היא נכה עם כיסא גלגלים ולא יכולה לזוז. הייתי מטפל בה עד עכשיו אבל אני כבר התמוטטתי. אני עבד. יש לנו חסכונות כדי להחזיק אדם שיטפל בה, היא לא רוצה".

לפני שהובא לבית המשפט, נחקר ניצול השואה בתחנת המשטרה. כיוון שלא מצא אדם שיהיה ערב עבורו, החליטה המשטרה להביאו בפני שופט על אף שקצין משטרה היה מוסמך להורות על שחרורו עוד בתחנה. "מדובר בתיק שערורייה", אמרה לשופט פרקליטו עו"ד אבישג כהן מהסנגוריה הציבורית, "לא יכול להיות שהחשוד יגיע לבית המשפט רק בגלל שאין לו ערב. מדובר באדם בן 90 ללא עבר פלילי שעבד בשירות בתי הסוהר כמורה במשך שנים".

השופט הסכים עם עו"ד כהן. "עסקינן בתיק קשה, שמוטב היה לו משטרת ישראל לא הייתה עוצרת את החשוד", כתב השופט פרי בהחלטתו. במהלך הדיון בבית המשפט התברר כי בני הזוג הקשישים מוכרים למחלקת הרווחה בבת ים, ובהחלטתו קבע עוד השופט פרי כי נציג הרווחה יבקר ללא דיחוי בדירתם ברחוב יוספטל בעיר. בנוסף קבע השופט פרי כי הקשיש ישהה במרחק של 200 מטרים לפחות מכל מקום בו אשתו נמצאת עד ה-4 באפריל.

לאחר הדיון אמרה לנו פרקליטו עו"ד כהן: "מדובר במקרה קשה ובלתי נתפס של מעצרו של קשיש בן 90, ניצול שואה שכל חייו היה עובד מדינה ותרם למדינה. בהחלטה בלתי סבירה הוחלט לעצור אותו ולהביאו בפני שופט, וכל חטאו שהוא לבדו בעולם ולא היה בנמצא מי שיחתום עליו ערבות, שהרי בתחנת המשטרה רצו לשחררו. על אף שמצבו היה ידוע היטב למשטרה, היא בחרה להעמידו בסיטואציה המשפילה והמבזה של מעצר. בית המשפט מתח ביקורת קשה ונוקבת על החלטת המשטרה ואולם זו לא תעלים מניצול השואה את שחווה".

מה קורה עמו כעת?

"מעת שחרורו הוא אסף מעט מחפציו וחיפש אחר מקום להתגורר בו".
עו"ד אבישג כהן | צילום באדיבות יהושע יוסף

עו"ד אבישג כהן | צילום באדיבות יהושע יוסף

פורסם על ידי