חשד: חוקר במשטרת בת ים המציא חקירה שלא הייתה

תחנת המשטרה

תחנת המשטרה

העיתונאי גיא פלג מחברת החדשות חשף אתמול (חמישי) כי השוטר רס"מ אנדריי ליפשיץ ממשטרת בת ים הוקלט כשהוא חוקר לכאורה נאשם, שבאותו הזמן מאושפז בכלל בבית החולים ולא נמצא איתו בחדר החקירות.

על הפרסום של פלג, המקרה התרחש לפני כשנתיים בתחנת המשטרה בבת ים. תושב העיר אנטולי מטבייצ'וק נעצר בחשד לתקיפה. אחרי שנעצר, מטבייצ'וק אושפז בבית החולים וולפסון. בהמשך מעצרו של מטבייצ'וק הוארך בבית המשפט וגם הוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת שוטרים. למזלו, פרקליטו מהסנגוריה הציבורית, עו"ד ירוסלב מץ, בחן היטב את טופס בית החולים וטופס החקירה, והבחין כי מטבייצ'וק אושפז בבית החולים 20 דקות לאחר המועד בו התחילה לכאורה החקירה שלו בתחנת המשטרה. עו"ד מץ מצא גם את "ראיית הזהב" שהוכיחה את החשד שלו: החוקר ליפשיץ קיבל במהלך "החקירה" שיחת טלפון מחוקר משטרה אחר, ששהה בזמן הזה בבית החולים וולפסון עם מטבייצ'וק – והשיחה הזו הוקלטה.

"בתיעוד הקולי של החקירה אפשר להבין שהחקירה הזאת נערכת כשמול השוטר יושב אדם דמיוני ככל הנראה", הסביר עו"ד מץ בשיחה עם העיתונאי גיא פלג. לדבריו, "השוטר מדבר בטלפון עם הסייר, שנמצא עם מטבייצ'וק בבית חולים וולפסון כך שלא ניתן לחקור אותו פרונטלית וזה בסופו של דבר מה שעורר את החשד שהיה פה זיוף של החקירה".

פלג חשף בכתבה כי בעקבות הגילוי של עו"ד מץ המשפט הופסק, התביעה המשטרתית חזרה בה מכתב האישום ומטבייצ'וק זוכה מכל אשמה. עוד פורסם כי בשבוע שעבר נחקר השוטר ליפשיץ באזהרה על ידי מח"ש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחברת החדשות: "הנושא כפי שהוצג אינו עולה בקנה אחד עם ערכי משטרת ישראל בכלל ועם החתירה לשמירה על טוהר החקירה בפרט. משטרת ישראל תפעל על פי סמכותה לטפל בנושא ובחוקר הן פיקודית והן מערכתית, ללא קשר להליך הפלילי הנחקר במח"ש".

פורסם על ידי