דרמה באוקראינה: רופא מבת ים נחטף בחניון – והצליח לברוח

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

פרסום ראשון: לפני כשבועיים, בעת ביקור משפחתי באוקראינה, נחטף רופא תושב בת ים על ידי אלמונים – כנראה בגלל טעות בזיהוי. הרופא הצליח להימלט משוביו וחזר לישראל.

יומיים לאחר הגעתו לאוקראינה, נחטף ד' (השם שמור במערכת), רופא בעל מרפאה בעיר, לאחר שביקר בקניון מקומי. לדבריו הוא יצא אל חניון הקניון ושם אולץ בכוח להיכנס לרכב זר ומיד סומם, כך שפרטים מדויקים מן האירוע הוא אינו זוכר. כשהוא קשור בידיו ורגליו ועיניו מכוסות, הובל ד' לדבריו אל מרתף בניין ישן ונטוש הסמוך ליער עבות. כשהורידו ממנו את כיסוי העיניים, עת הגיע "הבוס הגדול" של החוטפים, הסתבר כי ד' אינו האדם אותו היו צריכים לחטוף. למרות זאת חוטפיו סירבו לשחררו כיוון שראה את פניהם.

ד' מספר כי הוחזק בשבי כמה ימים, עד שהצליח ברגע של תושייה להתגבר על שומריו ולברוח. לדבריו כמעט יומיים הסתובב ביער כשהוא חבול ומיובש, עד שמצא תחנת דלק ממנה הצליח ליצור קשר עם בני משפחתו המודאגים. ד' אושפז בבית חולים באוקראינה כאשר בזכות ביטוח איתור נעדרים שהיה לו, נשלחו לאוקראינה מישראל לבקשת משפחתו שני מחפשים כדי למצוא אותו. הם הגנו עליו לאחר איתורו עד אשר יחזור לארץ.

"בתו התקשרה אליי אחרי החטיפה וביקשה את עזרתי", מספרת סגנית ראש העיר אירנה גנין, שהיא עצמה ילידת אוקראינה. "אני מכירה שם אנשים. הגעתי להמון בכירים והפעלתי את כולם כדי שימצאו אותו במהרה. דיברתי עם השגרירות, הקונסול באוקראינה, ראש העיר, המשטרה, וכולם היו בסדר ועשו הכל כדי לעזור. כולם פעלו לטובת הצלתו. השמירה עליו הייתה מאוד חשובה עבורו, לאחר שהוא ברח החוטפים חיפשו אחריו. אלו היו רגעים מסוכנים עבורו. זה לא היה מתפקידם של המחפשים לשמור עליו לאחר מציאתו ואנו מודים להם מקרב לב".

גנין מספרת כי ד' מתאושש כעת מניתוח שעבר לאחר שנפגע מהחוטפים. "יש לו הרבה בעיות בריאות אך מבחינה נפשית הוא בסדר, הוא מתאושש", היא אומרת, "זה סיפור מאוד קשה. היה חשש אמיתי לחייו, הם לא התכוונו לשחרר אותו בחיים, הוא לא היה יוצא מזה אלמלא בריחתו. מדובר באדם ישר ואינטליגנט ממשפחה טובה, אין לו באוקראינה שום עסקים. הוא נסע רק לביקור משפחתי וקרה לו אסון. אני אמרתי לו שבשבילי הוא גיבור, הוא התגבר על חוויה קשה והציל את עצמו".

פורסם על ידי