"אונס ברוטלי": תושב בת ים נשלח ל-18 שנות מאסר

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר בשבוע שעבר עונש כבד של 18 שנות מאסר על אסף זליג, תושב בת ים, שהורשע באונס ובעבירות מין נוספות אותן ביצע בשלוש נשים, שתיים מהן הכיר בעבר. לפי הכרעת הדין, זליג ניצל את קשייהן ורגישותן המיוחדת כדי לספק את דחפיו המיניים עד לכדי "מעשי אונס ברוטליים".

"נראה כי כל אימת שהנאשם נתקל בסירוב, הוא מגיב באלימות כדי להתגבר על הדחייה. אנו עדים לחוסר יכולתו של הנאשם להשלים עם סירוב ולהתנהגות דורסנית מול חוסר רצונם של הנשים לקיים עמו יחסי מין", תיארו אותו השופטים בגזר הדין.

באוגוסט 2015 הוגש נגד זליג, בן  33, כתב אישום קשה שייחס לו עבירות של אונס, מעשה סדום בנסיבות אונס, פגיעה בפרטיות, תקיפה, מעשה מגונה תוך גרימת חבלה גופנית, מעשה מגונה תוך שימוש באיומים ועבירות של איומים – וזאת בנשים שונות. בהמשך כתב האישום תוקן פעמיים ונוספו לו אישומים קשים יותר. בית המשפט הרשיע אותו בשלושה אישומים מתוך ארבעה שפורטו בכתב האישום.

כך באחד המקרים, באפריל 2014, ביקש זליג מידידתו – א', שעמה קיים בעבר יחסי מין, שתשלח לו את כתובת מגוריה. מכיוון שא' לא נענתה לבקשה, זליג הגיע על פי זיכרונו אל מיקום סמוך לביתה, ומשם יצר עמה קשר טלפוני. א' הגיעה אל המקום בו שהה זליג ומשם עלו השניים אל ביתה. על פי הנטען, לאחר שא' השכיבה את בנה בן החמש לישון בחדר, התיישבו השניים בסלון ושתו משקה אלכוהולי. בשלב זה, נטען כי זליג ניסה לנשק את א' ולאחר שזו סירבה הוא ניסה לנשקה בשנית, הפעם תוך הפעלת כוח, אך א' סרבה גם לכך. בתגובה זליג ניסה לגרום לא', תוך איומים, לעבור עמו לחדר השינה, ומשזו סירבה – הוא גרר אותה בכוח לחדר השינה, חרף התנגדותה וצעקותיה, הורה לה לשתוק וזרק אותה על המיטה. א' אמרה לו כי איננה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, אך הוא השיב לה כי הוא חפץ בכך. לפי המפורט בכתב האישום, בשל פחדה מזליג ולאור העובדה שבנה היה בחדר הסמוך – א' התפשטה ונשכבה לידו. אז הוא ביצע בה עבירות מין קשות שכללו אלימות.

במקרה אחר, כך נטען בכתב האישום, באפריל 2014, הוא שלח באמצעות הפייסבוק הודעה למ' ובה ביקש להכירה, אך לא זכה לתגובה. למחרת, כאשר מ' ירדה לטיול עם הכלב שלה, הוא הגיח מאחוריה והחל לשוחח עמה, אך מ' התעלמה והמשיכה ללכת עד שלא הבחינה בו עוד. על פי הנטען בכתב האישום, כאשר מ' חזרה לבניין מגוריה זליג שב והופיע מאחוריה ועלה בעקבותיה במדרגות. כאשר מ' הגיעה לדירתה ופתחה את הדלת – זליג, כך נטען, הגיח מאחוריה והכה אותה בפניה תוך שהוא מנסה לדחוף אותה ולהיכנס יחד איתה אל תוך הדירה. מ' הצליחה להדוף את זליג ולסגור את הדלת, והוא חדל מניסיונותיו לפתוח את הדלת בשל צעקותיה וכוונתה להזמין את המשטרה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בגזר הדין כי "שלושת האישומים בהם הורשע הנאשם מתאפיינים באלימות הבוטה אותה הפעיל כנגד הנפגעות, סטירות חזקות בפנים והתעלמות מרצונותיהן. התמזל מזלה של אחת המתלוננות ועלה בידה להביא את התקיפה לסיומה בשלב מוקדם. למרבה הצער גורלן של שתי המתלוננות האחרות לא שפר עליהן, מאחר שבשל ההיכרות המוקדמת עם הנאשם, נמצאו עמו בדלת אמותיה של דירה באופן שמנע מהן להימלט מנחת זרועו ואלימותו".

פורסם על ידי