היום המכביה: הופעה היסטורית לנבחרת הכדורשת של בת ים

בנות נבחרת בת ים למכביה

בנות נבחרת בת ים למכביה

היום (חמישי) תיפתח המכביה ה-20 – האירוע היהודי הבינלאומי הגדול ביותר, שיארח כ-10,000 ספורטאים וכ-22,000 חובבי ספורט נוספים שיגיעו מלמעלה מ-80 מדינות. במסגרת משחקי המכביה תירשם הופעה היסטורית לנבחרת הכדורשת של בת ים, אשר תתחרה מול קבוצות מהארץ ושלוש קבוצות אמריקאיות.

"בטח שיש התרגשות באוויר", מסרה סגנית מנהלת אגף הספורט בחברה העירונית, ענת לבנת, "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שיש לנו כזו נבחרת. אני הייתי חלק מבחירת בנות הנבחרת שמונה 12 נשים. דיברנו בימים האחרונים והן נורא נרגשות מהמעמד, זה מעמד מדהים". דקלה פרץ, רכזת הכדורשת בבת ים, הוסיפה: "אנו גאות, נרגשות ומברכות את בנות העיר על המעמד ומאחלות להן בהצלחה".

ענף הכדורשת הפך פופולרי בשנים האחרונות בבת ים ובישראל בכלל, והוא נחשב לספורט הנשים המוביל בארץ. כ-500 שחקניות בבת ים משתתפות ב-14 קבוצות פעילות.

לאור ההצלחה של הענף והתפשטותו ברחבי הארץ, החל איגוד הכדורשת הישראלי להפיץ את הבשורה ברחבי העולם ולקיים טורנירים, תחרויות, מחנות אימונים והקמת קבוצות במקומות שונים על פני הגלובוס. בתוך כך, הפופולריות של ספורט הכדורשת והפצתו משכו את תשומת הלב של מכבי ישראל, ואלה הביאו את ראשי המכביה להכריז עליו כספורט שיקיים באירוע טורניר "בסימן המכביה".

כיום האיגוד הישראלי מונה כ-5,000 שחקניות פעילות המשחקות בכ-500 קבוצות ברחבי הארץ. איגוד הכדורשת הזמין את הרשויות המקומיות להשתתף באירוע, ו-42 הראשונים שנרשמו יהיו שותפות באירוע המכביה ביניהן גם נבחרת בת ים, המורכבת משחקניות ליגה בקבוצות השונות בעיר. בנוסף לקבוצות העירוניות, ישתתפו במכביה עוד שלוש קבוצות שיגיעו מארצות הברית – מבוסטון, אטלנטה וסן חוזה שבקליפורניה.

"השתתפות ענף הכדורשת במכביה היא הגשמת חלום ועמידה ביעד שהצבנו לעצמנו", אומרת אושרת חבר אזולאי, קפטנית נבחרת בת ים וחברת הנהלת איגוד הכדורשת, "הכרת המשחק כענף רשמי במכביה סוללת עבור ענף הכדורשת את הדרך להיותו ספורט רשמי ומוכר, וזהו עוד צעד בדרך להפיץ את בשורת הכדורשת ברחבי העולם. כבר בשנה האחרונה חברנו לארגונים בחו"ל כדי להפיץ את ההנאה ממשחק הכדורשת לכל העולם ואנו פועלות נמרצות דרך שגרירות בחו"ל לטובת העניין. אנו לא המצאנו את הכדורשת, אך הפצתו כספורט מקצועני מאורגן זוהי בהחלט ההמצאה שלנו. מדובר בסטארט-אפ ישראלי שמתפשט כאש בשדה קוצים, בדיוק כשם שהוא התפשט בישראל בטווח כל כך קצר. בזכות שיתוף הפעולה שיצרנו עם ארגונים בין-לאומיים אנו נפיץ את הבשורה ונהווה שפה בין-לאומית שתחבר בין נשים ברחבי העולם כאשר הבסיס הוא כמובן ישראלי". חבר אזולאי גם הודתה למחזיק תיק הספורט בעירייה ויקטור טל.

פורסם על ידי