כיצד להתחיל להתאמן בסגר?

כיצד להתחיל להתאמן בסגר?

איך לכבוש את החשש מלהתחיל בשגרת אימונים, להניע לפעולה ולהשיג יעדים!

מאת: סמנתה קליטון מאמנת כושר ומאמנת לחיים בריאים בחברת הרבלייף

רבים מאיתנו מבקשים להתחיל בשגרת אימון גופני במטרות שונות כמו: לרדת במשקל, לשמור על גמישות, לשפר מהירות, לחזק את הגוף, להגדיל מסת שריר ובאופן כללי לתרום לבריאות איתנה. אך מה קורה כשהחשש מעמידה בשגרת אימונים קבועה עוצר אותנו מלהתחיל ומונע מאיתנו להשיג את היעד הנכסף? ומה קורה שאנו בסגר בבית?

לדברי סמנתה קליטון, מאמנת כושר ומאמנת לחיים בריאים בחברת הרבלייף: "אם אתם רוצים להכנס לשגרת כושר אך החשש שלא תעמדו במשימה מעכב אתכם, עליכם להאמין בעצמכם וליישם תוכנית סדורה ומובנית להתגברות על הפחד, להנעה ולהשגת יעדים. זהו סוג חשיבה שיש להתאמן עליו (בדיוק כמו שמאמנים שריר) והוא יעזור להשיג כל יעד שתציבו לעצמכם. אם תכינו את עצמכם מראש ותבנו תוכנית פעולה, תוכלו לאמן את המחשבה להתגבר על כל הרגשות השליליים שעומדים בדרככם בטכניקות אימון מנטליות שיעזרו בכל תחום בחיים ולא רק בספורט".

ביצוע שינויים באורח החיים, במיוחד כאלה הכרוכים בירידה במשקל וביעדי בריאות, גורמים לנו לחוש חרדה ופחד. פעמים רבות זהו הפחד מכישלון (או מהבלתי נודע) שמונע מאיתנו לנסות.

סמנתה קליטון מעניקה טיפים שיעזרו להתגבר על הפחד, והרגשות השליליים ולהפוך אותם למנוע להצלחה ולהשגת היעדים, ואומרת: "להתחיל דווקא בימי הסגר – מה שיעזור לשמור על כושר ומשקל רצוי:

הערכת פחדים – בני האדם ניחנים לרוב בדמיון פורה ופעיל מדי, אנו נוטים לדמיין את הפחדים שלנו ולהגדיל אותם למימדי ענק.  העלאה על הכתב של הפחדים תעזור להעריך אם הם ריאליים. הכינו רשימה של הדברים הגרועים ביותר שעלולים לקרות אם תיכשלו. לעיתים קרובות זה ישים דברים בפרספקטיבה, ויגרום לכם להבין שאתם צריכים פשוט להתחיל במסע שלכם.

הגדירו את היעד – ודאו שהיעדים שלכם הועלו על הכתב בצורה מפורטת ומסודרת, הכוללת יעד ומסגרת זמן ברורים. אלו יסייעו ויעודדו אתכם בימים בהם תחושו רצון להפסיק. הגדרת יעדים ברורה תסייע להגיע לשליטה מלאה בהצלחות שלכם.

אימון מנטלי חיובי – ערכו יומן אימונים אישי בו תכתבו הצהרה חיובית – מנטרה עליה תחזרו בכל יום כך שתשילו אותה בתודעה. ככל שתגידו לעצמכם שתצליחו, כך תתחילו להאמין שזה נכון וזה לבדו כבר ישים אתכם על דרך המלך. אם תשאלו ספורטאים, רבים יגידו לכם שהצד המנטלי של הספורט חשוב יותר מההיבט הגופני. האמונה המובנית הזו היא אחד המפתחות להגשמת החלומות שלכם.

בהצלחה!

 הטיפים באדיבות הרבלייף.

פורסם על ידי