ההיסטוריה חוזרת: אליצור בת ים הוקמה מחדש

רוצים לעלות ליגה כל שנה

רוצים לעלות ליגה כל שנה

יותר מעשר שנים לאחר שהתפרקה – אגודת הכדורסל אליצור בת ים קמה לתחייה וחוזרת למגרש. אלו שהחליטו לנער את הנפטלין מהקבוצה שהייתה לשם דבר בעיר הם שחקני העבר שלה, מישל אפללו ורענן הללי. אפללו היה בעברו שחקן אליצור בת ים בקבוצת הבוגרים; הללי שיחק בקבוצת הנוער וכיום הוא מורה לחינוך גופני ובעל רזומה עשיר באימון ילדים. כעת השניים מגייסים שחקנים, סגל אימון ועוד.

"אליצור הייתה הקבוצה מס' 1 בבת ים וקנתה לה שם ארצי", אמר היום אפללו, "היא שיחקה בליגה הלאומית והפסדנו בסל בודד את העלייה לליגת העל. היא הייתה קבוצה שהגיעה למקומות מאוד גבוהים. בסופו של דבר, היא נסגרה. זה דבר שקורה אחרי שמגיעים לפיק, העלייה התפספסה והקבוצה התחילה לאט לאט לרדת כמו בלון שהורידו לו את האוויר".

לדברי אפללו, בשיאה מנתה האגודה 750 שחקנים, שחלקם למדו בבית הספר לכדורסל ושיחקו בקבוצות השונות, ילדים נוער ובוגרים. "היו הרבה הישגים. זו אגודה מפוארת ולכן החלטנו לעשות קמבק", הוא מדגיש.

"נרשמנו כבר באיגוד הכדורסל לעונת המשחקים הקרובה שמתחילה בחודש אוקטובר", אומר אפללו, "הקבוצה תתחיל בליגה ב' ואנחנו מכוונים לעלייה. גייסנו מספר ספונסרים וכרגע אנו מגייסים שחקנים וסגל. הקבוצה נמצאת בבנייה מאסיבית. אני יכול לומר שאת כל מי שגייסנו עד כה, עשינו זאת בפינצטה. אנחנו מתכוונים לעלות ליגה כל שנה".

לדבריו, מטרה נוספת היא הקמת בית ספר לכדורסל. "הרצון הוא שיהיה מקום שיכלול הרבה ילדים מכל העיר ויהווה את הבסיס וחוט השדרה לאגודה כולה, לצד קבוצה בוגרת עם שחקנים איכותיים. אנחנו הולכים על זה בכל הכוח". אפללו אומר כי עשרה אחוזים מהנרשמים יוכלו להשתתף בבית הספר לכדורסל ללא תשלום. "נחשפתי מבית הספר של ילדיי לילדים שידם אינם משגת ואני רוצה לעזור להם", אומר אפללו, "מה גם שיש ילדים מאוד מוכשרים שאפשר לעזור להם להתפתח. לא נכיר אותם בלי העזרה הזאת, אלו ילדים שיכולים להיות כוכבים".

בבת ים יש קבוצת כדורסל, מכבי בת ים, שהגיעה להישגים יפים בעונה האחרונה. יש מקום בעיר לשתי קבוצות?

"מכבי בת ים זו אגודה שאנחנו מאוד מכבדים. אני חושב שיש מקום לעוד קבוצה, ואפילו לעוד אחת. תחרות בספורט מועילה לכולם".

פורסם על ידי