איך להיכנס לכושר?

איך להיכנס לכושר?

מאת לירון תמם www.t.co.il

יותר ויותר אנשים מחפשים דרכים כיצד להיכנס ולשמור על כושר. אנחנו רואים זינוק עצום בנתונים, בין אם זה בקרב אנשים שנרשמים למכוני כושר, וכן בקרב אנשים שעושים כושר באופן עצמאי, ריצה, רכיבה על אופניים או בדרכים אחרות.

בשנים האחרונות, יש הרבה יותר אפשרויות להיכנס ולשמור על כושר, הן בזכות העובדה שנפתחו ברחבי הארץ מכוני כושר רבים, אך גם בזכות העובדה שבהרבה מאוד גינות ציבוריות ופארקים, ניתן למצוא מתחמים עם מכשירי כושר מגוונים לרווחת הציבור. כל מי שרוצה יכול להתאמן שם, לבד או מאמן אישי.

מנגד צריך לומר, תקופת הקורונה אילצה לשנות מעט תוכניות, זאת מאחר ונקבעו הגבלות על פעילותם של חדרי כושר במרכז ובמקומות אחרים, נוצרו הגבלות על אימונים בקבוצות ובתקופה מסוימת, גם עבור יחידים. אך גם בתקופה זו, חשוב מאוד למצוא כלים ודרכים כיצד להיכנס לכושר, וכמובן כיצד לשמור עליו.

מדוע חשוב להיכנס לכושר ולשמור עליו?

לפני שנסביר כיצד אפשר להיכנס לכושר, צריך להבין תחילה למה זה חשוב. יש לכך שלושה הסברים והם מאוד פשוטים ומובנים מאליהם.

הסבר ראשון, כושר הוא טוב לבריאות שלנו. כך אנחנו יכולים לשמור על מדדים נכונים, משקל נכון, הוא חיוני לאנשים צעירים ומבוגרים כאחד.

הסבר שני, כושר הוא חיוני לנפש שלנו. אנשים שעושים כושר מרגישים יותר טוב. הם פורקים אנרגיות בצורות בריאות יותר, חומרים שונים במוח משתחררים ועוזרים להם לשמור על תחושה טובה, מעבר לכך, הם קובעים יעדים ועומדים בהם.

הסבר שלישי, כושר הוא עניין תרבותי, קהילתי, חברותי. זו דרך טובה להכיר אנשים, להיות חלק מקבוצה, חלק מקהילה ותרבות.

איך אנחנו יכולים להיכנס ולשמור על כושר

נתחיל מהבסיס ומהדברים הפשוטים ביותר. כל אחד יכול להיכנס לכושר בבית. אפשר לחפש חדרי כושר בתל אביב ובערים אחרות ולהירשם אליהם, אך אם הם סגורים או שזה בלתי אפשרי מבחינת זמן או עלויות, אזי שאפשר גם להיכנס לכושר דרך עבודה בבית.

למשל, אפשר לעשות תרגילים בלי אביזרים, לחיזוק הבטן, הידיים, הרגליים ואיברים אחרים בגוף. אפשר גם להשתמש בכיסאות, סרטים, רצועות ואמצעים פשוטים אחרים בשביל זה. מי שיש לו מקום, זמן וכסף, יכול להשקיע ברכישת מכשירי כושר, החל מאופניים, הליכונים או מכשירים יותר משוכללים.

מי שמעדיף לצאת החוצה ולא להתאמן בבית, יכול למצוא מגוון אפשרויות במרחב הציבורי הפתוח. למשל, אפשר להשתמש באותם מכשירים שממוקמים במתחמי הכושר בפארקים או בגינות ציבוריות. מדובר על מכשירים דומים לאלה שיש בחדרי כושר.

מעבר לכך, אפשר גם להיכנס לכושר בדרכים אחרות. כאמור, אפשר לרוץ, לרכב על אופניים (או על כלי רכיבה אחרים), שחייה, שייט ועוד. כל אחד ממקצועות הספורט הנ"ל טובים מספיק בשביל להיכנס לכושר ובוודאי יכולים להיות מאוד מהנים. יחד עם זאת, חשוב להקפיד לבצע את הפעילות באופן עקבי. לא רק בשביל ההנאה אלא גם בשביל לשמור על הכושר ולהתקדם.

אופציה נוספת היא להירשם אל מכון כושר. כמעט בכל יישוב, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מכוני כושר, מכונים ששייכים לרשתות ארציות או כאלה שעובדים באופן עצמאי. בכל אחד מהמכונים אפשר למצוא מגוון רחב של מכשירים וציוד, ניתן למצוא מדריכים ומאמנים מקצועיים, חוגים מסוגים שונים, תנאים נוחים לאימון וכן סביבה של מתאמנים בגילאים שונים.

זה לא תמיד פשוט להתאמן במכון כושר באופן עקבי, אך זה חיוני בשביל לשמור על הכושר. רצוי לעשות את זה באופן שיהיה מהנה ויעורר עניין ואתגר.

צילום: freepik

פורסם על ידי