תכירו: רובע העסקים החדש של בת ים

הדמיה של רובע העסקים

הדמיה של רובע העסקים

תכנית חדשה לרובע עסקים בבת ים הוגשה על ידי העירייה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. המטרה: יצירת מתחם עסקים שוקק הכולל מגורים, מסחר ותעסוקה, תרבות ופנאי.

רובע העסקים המתוכנן יושב על שטח של 960 דונם וממוקם בדרום-מרכז העיר. בעוד מספר שנים, כך מובטח, תעבור במרכזו הרכבת הקלה. תכנית זו מחליפה את התכנית הקיימת לרובע העסקים, תוך העצמת זכויות הבנייה, הרחבת השימושים האפשריים ויצירת כלים לעידוד וניהול הפיתוח ברובע.

מהעירייה נמסר כי התכנית החדשה נועדה להתוות את פיתוחו של האזור כאזור אסטרטגי, פעיל ותוסס, המהווה את מרכז הפעילות העירונית. "מימוש התכנית יהווה חלק חשוב מההתחדשות העירונית של העיר, כשהתכנית מציעה מסחר, מגורים, משרדים ושימושים פרטיים וציבורים אחרים בעירוב מוטה תעסוקה", נמסר מהעירייה.

בניין בית המשפט המתוכנן | הדמיה: אמר קוראל אדריכלים

בניין בית המשפט המתוכנן | הדמיה: אמר קוראל אדריכלים

על פי התכנית, זו כוללת ארבעה מתחמים כאשר לכל מתחם מוגדר תמהיל השימושים הרצוי, היקף הזכויות המוקנות וסל זכויות בנייה מתחמי בהתאם למיקומו וייחודו של המתחם. מלבד זכויות הבנייה המוקנות, התכנית כוללת מנגנון למתן זכויות בנייה נוספות. כמו כן, התכנית מרחיבה ומשפרת את רשת הדרכים ברובע הקושרים בינו לבין השכונות הסמוכות. בשטח התכנית כלולים שני קמפוסים גדולים של מבנים ושירותי ציבור שנועדו לתת שירות לתושבים, למועסקים ברובע ולתושבי העיר ומטרופולין גוש דן כולו.

ראש העיר, יוסי בכר, מסר: "אנחנו ממשיכים לממש את החזון שלנו להתחדשות עירונית כוללת ולהפיכת בת-ים לאזור עסקים אטרקטיבי. המתחם נהנה מנגישות גבוהה בשל קרבתו לצירי התנועה המרכזיים ומיקומו על נתיב הרכבת הקלה. המטרופולין הדרומי של גוש דן זקוק למרכז עסקים חלופי, שיחלץ את תל אביב מהפקק הגדול שנוצר בה וייתן מענה למיליון וחצי תושבי ערי הלוויין".

כך ייראה רובע העסקים של בת ים? | הדמיה

כך ייראה רובע העסקים של בת ים? | הדמיה

פורסם על ידי