נושאים שיש לבדוק כאשר רוכשים דירה מקבלן

נושאים שיש לבדוק כאשר רוכשים דירה מקבלן

בחרתם בהצלחה את האזור בו אתם מעוניינים לרכוש דירה? יש פרויקט בנייה חדש באזור?
שווה לכם לבדוק אותו, כי ייתכן מאוד שהוא יהיה עדיף מרכישת דירה יד שנייה באותו אזור.
בארץ יש המון פרויקטי בנייה חדשים ומומלצים ובמיוחד באזור המרכז.
לפרויקטים חדשים בהרצליה לחצו כאן.

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה, בה נציג נושאים חשובים שיש לבדוק כאשר מחליטים לרכוש דירה חדשה מקבלן.

בדקו מהו הפרויקט

הכינו רשימה של שאלות, עוד לפני שאתם מגיעים למשרד המשווק את הדירות בפרויקט.
כמו כן, אם לא רשמתם את השאלות הבאות, נמליץ לכם להוסיף אותן לרשימת השאלות שלכם:
מהן סוגי הדירות שיש בבניין, מהו מספר הדירות, מהו שטח כל דירה, כמה דירות פנטהאוז יש בבניין, כמה קומות כל הבניין, כמה מעליות יש בבניין, כמה זמן יקח עד שהפרויקט יושלם ותוכלו להיכנס לדירה, מה קורה מבחינת עלויות במידה ותרצו לוותר על שדרוג מסוים ועוד.

בדקו מה יש בסביבה

עליכם לבדוק מה יש מסביב לבניין ובכלל לפרויקט הבנייה. כלומר, האם יש תחבורה ציבורית, מבני ציבור, בתי ספר, מרכזי קניות וכו'. בדקו גם האם הסביבה רועשת והאם אמור להיבנות משהו באזור. במידה ואתם חדשים בעיר ובכלל באזור בו אתם חושבים לרכוש את הדירה, מומלץ גם שתבדקו איך מערכת החינוך, האם יש מרכזי קניות ובילוי באזור וכמו כן תבדקו גם מה קורה עם תשתיות, מה מצב הכביש ליציאה מהעיר, האם יש פקקים בכבישים ועוד.

בדקו מיהו היזם

יש לבדוק האם היזם של הפרויקט הוא גם הקבלן שלו. קחו בחשבון שמול היזם, העסקה נסגרת. במסגרת תפקידו, הוא יהיה אחראי על התכנון, ההיתרים, השיווק והמכירה של הדירות וכמובן על הליווי הבנקאי. חשוב מאוד לבדוק כמה ניסיון יש לו, מהו המוניטין והחוסן הכלכלי שלו וכו'.
במידה והיזם הוא גם הקבלן, לא בטוח שזה יבוא לטובתכם ומדוע? כי כאשר היזם והקבלן הם שתי חברות נפרדות, הרי שתפקידו של היזם יהיה לדאוג ללקוחות (הדיירים) ולהביא את המוצר המוגמר באיכות הגבוהה והטובה ביותר.

בדקו מיהו הקבלן

עליכם לבדוק איזה פרויקטים הוא בנה כבר, מהי האיכות, מהו סטנדרט הבנייה ורמת הגימור של העבודות וכו'. כמו כן, מומלץ גם לבדוק ביקורות והמלצות.

בדקו האם קיימת בעלות על הקרקע

יש לבדוק מיהו בעל הקרקע וכמו כן האם יש עיקולים או שעבודים על הקרקע ובכלל האם אין עליה כל מיני מגבלות של רשויות המס. כמו כן, יש לבדוק גם האם יש הערת אזהרה על הקרקע. מהי הערת אזהרה? מדובר על התחייבות של בעל הקרקע לגבי עסקאות שאפשר לבצע באותה הקרקע.
מומלץ גם לבדוק האם קיימים היתרי בנייה. במידה ואין עדיין היתר בנייה, יש לוודא הוא יתקבל עד תאריך מסוים. במידה ולא יתקבל עד התאריך, הרי שיש אפשרות לבטל את החוזה.

בדקו מהו המפרט הטכני והתכנון של הדירה

חשוב מאוד לדעת נתונים כמו, גודל כל חדר, האם אפשר לבצע שינויים בדירה כמו הזזת קירות, מהם כיווני האוויר ועוד. כמו כן, מומלץ גם לשאול לגבי המוצרים הכלולים בדירה ולגבי המפרט הטכני. במידה ורוצים לשדרג, יש לבדוק מהן העלויות.

יש להיעזר בעורך דין מטעמכם

הוא יגן על האינטרסים שלכם. אל תסתפקו בעורך הדין של הקבלן. כך תוכלו להיות בטוחים שחתמתם על חוזה ובכלל על עסקה מוצלחת.

מה חשוב לבדוק כאשר מקבלים את הדירה?

בודקים את כל מה שאפשר. מדליקים את החשמל, פותחים את המים, בודקים את תקינות החלונות והדלתות. בודקים האם יש סימנים על התקרות המעידים על רטיבות, בודקים שהצבע אחיד וכמו כן שהריצוף לא שבור או סדוק.

פורסם על ידי