מכירת דירה ישנה

מכירת דירה ישנה

מכירת דירה

במציאות העכשווית בעלי נכסים רבים אשר גרים בדירה וותיקה שנבנתה לפני שנים רבות, בוחנים את האפשרות לעבור דירה. החשיבה על מכירת דירה נובעת משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא לנוכח העובדה שאין להם ממ"ד ולאור המצב הבטחוני הדבר מפחיד אותם כשהטילים מעופפים מעליהם לעיתים תכופות. הסיבה השנייה היא בכך שהמבנה שלהם אינו ערוך למקרה של רעידת אדמה, הוא אינו יציב מספיק וקיים חשש שבמקרה של רעידת אדמה הוא יקרוס לאור הפעילות המאסיבית של הקרקע במקרים האלה.

מעבר דירה אינו עניין של מה בכך ובדרך כלל בעלי הנכס אינם יודעים מהו השווי האמיתי של הדירה. הדבר נובע מכך שבשנים האחרונות השווי של דירות רבות בישראל עלה באופן מהותי ביותר. יש עליית מחיר משמעותית בכל הארץ אך בעיקר במרכז. לכן לפני מכירת דירה חשוב לפנות אל שמאי מקרקעין בתל אביב ולקבל ממנו דוח מפורט של ערך הנכס . רק לאחר קבלת הדוח המפורט אפשר להציע אותה למכירה בשוק החופשי באופן עצמאי או בסיוע של מתווך.

מכירת דירה באמצעות משרד תיווך

בשנים האחרונות רוב הציבור מעדיף למכור ולקנות דירה באמצעות שירותי תיווך כיוון שיש סיכוי לביצוע מכירת דירה באופן מהיר. לגורמים האלו יש מצבור של לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש דירה במיקום ספציפי כי מדובר בשכונה איכותית, או לאור הקרבה לבני המשפחה שלהם. לכן כאשר יש התאמה מעולה לצרכים של הלקוח, המתווכים יוצרים את ההצלבה ומכאן הדרך לסגירת העסקה של מכירת דירה היא זריזה.

בחירה של סביבת מגורים

לאחר מכירת דירה מחפשים בעלי הנכס את דירתם הבאה. בשלב ראשון הם בוחרים סביבת מגורים אם הם מעוניינים להישאר בסביבה הנוכחית שהיא מוכרת ואהובה עליהם, או לחלופין הם מעדיפים שכונה חדשה שיש בה מבנים מודרניים וחדשים ויש ממ"ד בכל אחת מהדירות. מעבר לכך בדירות החדשות יש גם מרפסת וזהו שיפור משמעותי באיכות חייהם של הדיירים.

לכן הם בוחנים אילו אפשרויות קיימות אצל יזמים שבונים מבנים בסביבה הרצויה, אם יש דירות חדשות שהאכלוס שלהם הוא תוך כמה חודשים והדבר מתאים ללוח הזמנים שנקבע בחוזה של מכירת דירה.

קנייה של דירה יד שנייה

אפשרות נוספת היא רכישה של דירה יד שנייה כיוון שהעלות שלה היא בדרך כלל זולה יותר מדירה חדשה. המגמה היא לקנות דירה שנבנתה לפני כמה שנים על פי התקן הישראלי החדש והמחמיר וכך יש בה ממ"ד והיא גם מוכנה לתרחיש של רעידת אדמה.

המתווכים מסייעים בדרך כלל במשא ומתן הן בעת המכירה והן בעת הקנייה וכך הם מצליחים לסגור בהצלחה את שתי העסקאות לשביעות רצונם של כל הצדדים. אומנם מדובר בתהליך ארוך ומתיש של מכירת דירה ושל קניית דירה, אך כאשר מתרווחים לאחר כמה חודשים במרפסת של הדירה החדשה הסיפוק הוא עצום וכך גם הביטחון האישי.

 

פורסם על ידי