חשיבות הפעולה המהירה כשמגלים נזילה בצנרת

חשיבות הפעולה המהירה כשמגלים נזילה בצנרת

יש הרבה תשתיות נסתרות בין הקירות של מבנים ולא רואים אותן – כבלים של חשמל ותקשורת, צנרת של מים ועוד. המראה של התשתיות אינו אסתטי ולכן מתקינים אותן בתוך הקירות, מתחת לרצפה או מעל לתקרה. נשאלת השאלה – מה בנוגע לתיקון של פגמים או תקלות.

סימנים חיצוניים לתקלה בצנרת

כיום יש שירותים מתקדמים של איתור נזילות למשל שחייבים לדעת עליהם ולהתייחס אליהם ללא עיכוב. המשמעות היא שיש מים שזורמים מחוץ לצינור ומרטיבים כל מה שנקרה בדרכם. לפעמים תוך פרק זמן קצר מאד ייראו סימנים של עובש ורטיבות על גבי הקירות ואם מדובר בנזילה רצינית – ייזלגו מים לחלל עצמו. מדובר בתקלה שחייבים לטפל בה ללא עיכוב, שכן המים עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לקיר, לפורר אותו ואפילו לגרום לקריסה שלו במקרים חמורים במיוחד. חשוב מאד להתייחס לכל סימן שעלול להצביע על היווצרות רטיבות או עובש ומיד להזמין איש מקצוע שיבצע את הפעולות הנדרשות על מנת לאבחן באופן ברור וחד משמעי האם אכן יש נזילה.

איך מאתרים נזילה?

מי שמתגורר בבית או עובד במשרד עלול לשים לב לסימנים החיצוניים על גבי הקירות. ברגע שמתגלה חשד לנזילה חשוב להזמין אינסטלטור שעובד עם ציוד מתוחכם ומתקדם שמאפשר לו לבצע איתור נזילה בצנרת בלי לשבור קירות או להרים מרצפות. איך הוא עושה את זה? על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו מצלמה זעירה שמשחילים אל פתח הביוב הקרוב, באמצעות גז מיוחד שמשנה את התכונות שלו כאשר הוא בא במגע עם מים או על ידי מכשירים המבוססים על קול. כך הם יכולים לאתר את המיקום המדויק של הנזילה ולאחר מכן יקבלו את ההחלטה איך יהיה הכי נכון ומתאים לבצע את התיקון ולהחזיר את המים לזרימה תקינה בתוך הצינורות. חשוב מאד לפנות אל אנשי המקצוע ברגע שצריך איתור נזילות וכך הנזק שנגמר לא יהפוך להיות חמור יותר.

המשמעות של רטיבות או פיצוץ בצנרת

כאמור – מים חייבים לזרום בתוך הצינורות וכך גם ביוב, למשל. אם אלה לא זורמים בתוך הצינורות הרי שמבנה עלול להירטב והיציבות שלו תתערער. השכבות השונות של הקיר, הרצפה או התקרה יצברו שכבה של עובש ולחות – מה שידוע כמסוכן לנשימה. מכאן החשיבות של איתור נזילה בצנרת כמה שיותר מהר וטיפול או תיקון שלה. עדיף שיגיע איש מקצוע ויעזוב את המקום כלעומת שבא בלי שהתגלתה נזילה מאשר שנזק ייגרם בשל חוסר התייחסות לסימנים החיצוניים שמצביעים על כך שככל הנראה יש פיצוץ בצינור או נזילה היכנשהו לאורכו. כאשר פונים אל אנשי מקצוע חשוב לוודא שיש ברשותם ציוד מתקדם שאיתו אפשר לאתר את הנזילה תוך מינימום נזק חיצוני למבנה או ללא גרימת נזק בכלל.

 

פורסם על ידי