חברת "עיבוי פינוי הנביאים 59" תפצה על רטיבות

חברת "עיבוי פינוי הנביאים 59" תפצה על רטיבות

פסק דין של בית משפט השלום בתל-אביב: רוכשים של דירת מגורים ברחוב הנביאים 59 בבת-ים במסגרת פרויקט תמ"א 38, זכאים לפיצוי בסך 11,000 ש"ח בשל ליקויי רטיבות שהתגלו בביתם.

לטענת התובעים, הם רכשו מהחברה הקבלנית דירה חדשה בפרויקט, וכעבור זמן מה התגלו בדירתם נזקי רטיבות שמקורם בליקויים בדירת השכן, שגם אותו בנתה החברה הקבלנית הנתבעת. הצדדים הסכימו כי ימונה מומחה מטעם בית המשפט, שבדק ומצא כי מרבית מוקדי הרטיבות התייבשו למעט שני מוקדים קטנים שאינם קשורים לדירת השכן ויש לבצע בהם תיקונים נקודתיים.

לאור חוות הדעת הסכימו הצדדים שהנתבעת תבצע את התיקונים הנחוצים, וביתר המחלוקות הכספיות ביניהם יכריע בית המשפט על דרך הפשרה. לאחר שהנתבעת ביצעה את התיקונים בדירה, גילו התובעים כי הרטיבות בדירתם חזרה – כנראה בשל בוא הגשם. בנסיבות אלה החליט בית המשפט להתעלם מהליקויים החדשים כיוון שאינם חלק מההליך, וגם כך הנתבעת פועלת לתיקונם.

באשר לליקויים הקודמים, התובעים טענו כי ליקויי הרטיבות גרמו להם סבל רב, רכושם ניזוק, בדירה נוצרו ריחות כבדים של טחב ועובש, והם לא יכלו ליהנות מדירתם החדשה. לטענת התובעים הם זכאים לפיצוי של כ-95 אלף ש"ח. מנגד טענה הנתבעת  כי הסכומים המבוקשים הם מנופחים ומוגזמים, וכי היא תיקנה את הליקויים עוד לפני הגשת התביעה.

בסיכומו של דבר החליט בית המשפט לחייב את הנתבעת לשלם לתובעים סך של 11,000 ש"ח כפיצוי על כל נזקיהם.

פורסם על ידי