ההוצאות שנוטות להישכח בקניית דירה

ההוצאות שנוטות להישכח בקניית דירה

קניית דירה מהווה עסק יקר שלא מסתכם בעלות הדירה בלבד. חישוב העלות של הדירה ללא כל ההוצאות הנלוות לתהליך רכישת דירה עלול ליצור קושי במציאת מקורות מימון. חשוב מאוד לחשב את קניית הדירה בצורה נכונה על מנת להיערך מבחינה כלכלית בצורה מתאימה לקראת הרכישה.

רכישת דירות חדשות- מה צריך לדעת?

דירות חדשות למכירה מוצעות כיום בכל רחבי הארץ. אין ספק שהעלות של הדירה מהווה את ההוצאה הגדולה ביותר בתהליך רכישת דירה, יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שקניית דירה כרוכה בהוצאות נוספות שלא את כולן זוכרים לחשב כי הן נתפסות כהוצאות קטנות ביחס לרכישת הדירה עצמה. אולם, חשוב לזכור שעל אף שלכאורה מדובר על הוצאות קטנות, הרי שכאשר הן מצטברות הן עלולות להפוך להוצאה כבדה מאוד ועל כן, חשוב מאוד לדעת איזה הוצאות צפויות בתהליך רכישת דירה חדשה ולוודא שיש לכם את הסכום הנדרש הן עבור תשלום על הדירה עצמה והן על כל ההוצאות מסביב הנוגעות להליך זה.

איזה הוצאות יש לקחת בחשבון בתהליך רכישת דירה?

ההוצאות שחשוב לקחת בחשבון מלבד מחיר הדירה הנקוב בחוזה הן:

1.ראשית כל, במקרה של רכישת דירה מקבלן, שכר הטרחה של עורך דינו של הקבלן. לרוב הקבלן ישית את הוצאות עורך הדין על הקונים למרות שהוא לא מייצג אותם וזאת בנוסף להוצאות שכבר יש להם על עורך הדין שהם בוחרים שילווה אותם בתהליך. עלות נוספת במקרה של הליך רכישת דירה מקבלן היא עלות של שדרוג הדירה במקרה שבו הלקוח איננו מרוצה מהמפרט הבסיסי. כמו כן, עלות נוספת שיש לקחת בחשבון ברכישת דירה מקבלן היא מדד תשומות הבניה. מדד תשומות הבניה הוא כלי לחישוב השינויים במחירי בניית הדירות אשר מתרחשים בפועל מיום החתימה של החוזה ועד למועד קבלת הדירה

  1. העלויות הנלוות לרכישת דירה יד שנייה לרוב יהיו עמלות תיווך אשר עומדות על כ2 אחוזים מערך הדירה וכן עלות של שיפוצים הנדרשים במקרה הצורך לדירה מעין זאת.
  2. עלות נוספת שיש לקחת בחשבון היא עלות של בדיקה הנדסית. מדובר על בדיקה שבהחלט לא כדאי לוותר עליה וזאת בכדי שההשקעה הכלכלית שלכם לא תהיה לחינם. במקרה של דירה מקבלן, כל בעיה שהבדיקה תעלה תהיה חייבת לקבל מענה מהקבלן ובמקרה של דירה יד שנייה כל בעיה שתעלה תאפשר לרוכש להתמקח על המחיר או להחליט שהוא לא מעוניין לרכוש את הדירה
  3. ייעוץ משפטי הוא דבר שנחוץ בקניית דירה ועל כן, יש לקחת בחשבון את עלות עורך הדין שיידרש לכם. כמו כן, רישומים שונים בטאבו, ברשם המשכנתאות ואצל נוטריון במקרה הצורך ידרשו תשלום.
  4. הוצאה נוספת שיכולה לעמוד על הפרק היא מס רכישה. מדובר על מס מדורג התלוי במחיר הדירה כאשר במקרים מסוימים יינתנו הנחות ופטורים שונים ממס זה. המס המדובר יהיה גבוה יותר כאשר הדירה איננה הדירה הראשונה של הרוכש.
  5. עלויות נוספות שנלוות לתהליך הן ייעוץ משכנתא במידת הצורך וכן פתיחת תיק משכנתא. כמו כן, יש לשלם על דוח שמאי.
  6. הוצאות נוספות שיש לקחת בחשבון הן הוצאות עלות העברת הדירה.
  7. גם הוצאות ביטוח הן הוצאות שיש לקחת בחשבון. אם לקחתם משכנתא אתם חייבים לקחת גם ביטוח חיים וביטוח מבנה. כל אחד מהם בעל עלות לא נמוכה. כדאי מאוד לעשות גם ביטוח תכולה בשביל השקט הנפשי שלכם.
  8. כניסה לדירה חדשה דורשת גם חיבור לספקים שונים החל מהעירייה, דרך שירותי הטלוויזיה, ספקיות הגז, טלפון, אינטרנט, הזמנת שירותי הדברה, תשלומי ועד בית ועוד.
פורסם על ידי