הגורמים לתאונות בעבודה בגובה

הגורמים לתאונות בעבודה בגובה

בשל ריבוי תאונות עבודה בגובה וכן מקרי מוות, חשוב מאוד להבין מהם הגורמים לתאונות בעבודה בגובה על מנת לעשות את כל מה שניתן בכדי למנוע את התאונות הללו ולשמור על הבטיחות ועל החיים של העובדים בכל מקום עבודה. ראשית כל, חשוב לדעת כי הדבר הבסיסי והחשוב ביותר לכל עובד בגובה הוא הדרכת עבודה בגובה לעובדים אשר מועברת על ידי מדריך מקצועי, מנוסה ומוסמך בתחום זה. הדרכה זאת היא קריטית לצורך שמירה על הבטיחות של העובדים בעבודה בגובה ומעבר לכך, על פי החוק מדובר על הדרכת חובה לכל עובד בגובה.

תקנות עבודה בגובה

כל עבודה שבה העובד עלול ליפול לעומק העולה על 2 מטר או עבודה אשר דורשת הטיית גוף האדם ביותר מ- 45 מעלות מעבר למעקה או עבודה אשר מתבצעת מתוך מתקן הרמה בימה מתניידת, סל הרמה, פיגום תלוי ממוכן- זוהי התקנה של עבודה בגובה. תקנות עבודה בגובה למעשה קובעות את הצורך בהדרכות לעובדים בגובה על ידי מדריך עבודה בגובה מוסמך וכן את החובה של המעביד לייצר תנאי עבודה מתאימים לעובד וזאת בכדי למנוע את הסכנות הקיימות. חשוב לדעת כי תאונות עבודה בגוב עקב אי הקפדה על תקנות בטיחות בגובה הן התאונות הנפוצות ביותר בעבודה ועל כן, חשוב ביותר שכל מעסיק ירענן הדרכות עבודה בגובה לעובדים שלו בכדי שתמיד יזכרו כיצד עובדים בצורה בטוחה בגובה ולא יסכנו את החיים שלהם.

מהם הגורמים העיקריים לתאונות בטיחות בגובה?

ישנם כמה גורמים עיקריים לתאונות בטיחות בגובה לרבות: ניהול לא מקצועי או בלתי אחראי, טעויות אנוש ומגבלות כשירות של העובדים, חוסר תקינות של ציוד או מתקנים שונים הנדרשים בעבודה בגובה או שימוש לא נכון בהם, סביבת עבודה מסוכנת מאוד וכמובן, עובדים שאינם מודרכים בצורה נכונה ותקינה בכל הנוגע לכללי בטיחות בעבודה בגובה או עובדים שפשוט מקלים ראש בכל הנוגע לכללים ולתקנות אשר נוגעים לעבודה בגובה. כל אלה הגורמים הללו יכולים לגרום לתאונות בעבודה בגובה שיכולות להיות קיצוניות מאוד ולא פעם לגרום גם למוות של העובד בגין תאונה מיותרת שהיה ניתן למנוע.

כיצד ניתן להימנע מתאונות בעבודה בגובה?

בכדי להימנע מתאונות שיכולות להתרחש בעבודה בגובה, חשוב מאוד לעשות כמה דברים: ראשית כל, יש צורך להעניק עבודה מתאימה לעובדים בנושאי בטיחות עבודה בגובה וכן לרענן את ההדרכה המדוברת כל פרק זמן כלשהו.

מעבר לכך יש לספק את הציוד הנדרש לעבודה בגובה וכן את כלי המיגון המתאימים, יש לסמן ולשלט את אתר העבודה וכן יש לפקח על העובדים.
האחראיות של העובד היא לעבוד על פי ההדרכה אשר הוא קיבל ולעמוד בנהלי הבטיחות, לעבוד עם ציוד מגן ולוודא כי הוא תקין, להודיע באופן מידי על כל פגם בציוד ועל כל סיכון קיים במקום העבודה או על היותו במצב בריאותי או נפשי לא תקין.

אין ספק כי גם המעסיק חייב להיות אחראי על בטיחות העובדים שלו ולעסוק את כל מה שניתן בכדי לספק לעובדים את הבטיחות המקסימלית במהלך העבודה, בין אם זה ברכישת ציוד מגן איכותי ובין אם זה בדאגה להדרכות מתאימות וכן, על העובד לא להקל ראש ולהבין כי לא פעם, הבטיחות שלו תהיה תלוי בו ועד כמה הוא עירני לתקנות הבטיחות השונות, עד כמה הוא לא מזלזל בציוד המגן ולובש אותו בצורה תקינה ועד כמה הוא מבצע את העבודה ברצינות תוך שהוא שם לב לכל דבר שיכול להוות סיכון כלשהו בעבודה שלו ולהתריע עליו.

על מנת להיות בטוחים שהעובדים יודעים כיצד עליהם לעבוד נכון בגובה ועם ציוד המגן האישי שברשותם, צרו קשר עוד היום לתיאום תאריך להדרכת עבודה בגובה עם מרצים מומחים בתחום הדרכת הגובה בחברת צמח בטיחות.

 

פורסם על ידי