האם ניתן לבצע עבודות איטום לאחר גשם

האם ניתן לבצע עבודות איטום לאחר גשם

העונה הכי בעייתית מהבחינה של נזקים חמורים לגג היא כמובן עונת החורף,  בגלל הגשמים שהם הגורם המרכזי לכל אותם הנזקים. מים תמיד יחפשו את המקום שהוא הכי נמוך. הרוב הכמעט מוחלט של הגגות בתוך בניינים הם שטוחים, אבל יש להם שיפוע קל אשר מכוון את המים אל המרזבים ואל תעלות הניקוז. במקרים אשר בהם אין שום שיפוע, או שכל המרזבים חסומים בעקבות לכלוך אשר לא מנוקה פעם בתקופה, כל המים יכולים להיאגר וליצור כמה שלוליות, ואם לא מתבצע איטום איכותי ותקין אז המים אפילו יחדרו את השכבה של האיטום והבטון בגג בעזרת סדקים ממש קטנים ועוד כדומה, דבר שיכול לגרום גם לעוד נזקים מבניים בעתיד. חדירה של מים לתוך הבטון יכולה לגרום לזה שהמים יגיעו לברזלים אשר מחזקים את הבטון מבפנים וככה בעצם יכולה להיווצר חלודה אשר תאכל את הברזל לגמרי וככה המבנה של הבניין יכול להיחלש בצורה משמעותית.

מתי לא לבצע עבודות איטום?

לא מומלץ בכלל לבצע איטום בעונת החורף או בכלל בתקופה שיורד בה גשם. אם אתם גיליתם כשל באיטום הקודם לאחר שהתחילה עונת הגשמים, אתם תאלצו לחכות ולקוות לכמה ימים יפים מאוד וחמימים ללא גשם, ורק אז לבצע את האיטום. חשוב וצריך לקחת בחשבון שיש כמה סוגים של איטומים ולכל אחד יש את זמני העבודה והייבוש שונים. הבעיות שיש עם האיטום בעת שיורד גשם הם, קודם כל הזמן של הייבוש, ההתחזקות וההיצמדות של החומרים של האיטום השונים יכולים להגיע אל כמה שעות, ואם אתם עושים את זה בזמן הגשם, המים יכולים לחדור אל מערכת האיטום בזמן שהיא כלל לא מוכנה עדיין.

 

אז מתי הכי מומלץ לבצע את האיטום?

הכי טוב לבצע עבודות איטום בכל חודשי עונת הקיץ, וזאת בכלל שהגג יבש, דבר אשר מאפשר לקבלן של האיטום לבצע את העבודה בצורה איכותית הרבה יותר ככה שהשכבה של האיטום לא תכלא בינה אל בין הגג המלא במים או ברטיבות. היתרון הנוסף שיש בעת ביצוע העבודה בעונת הקיץ הוא שלכל חומרי האיטום השונים כפי שנאמר יש את הזמן שלהם להתייבש, להתחזק ולהיצמד אל השטח של הגג, ומתי שאין גשמים, האיטום יהיה מוכן ללא שום הפרעה כזאת או אחרת. יש חומר אחד אשר איתו אפשר לבצע איטום בזמן כל עונות השנה והוא בעצם 100% סיליקון והוא נקרא בלאק ג'ק. היתרון הגדול שיש לו בעניין זה, הוא שהזמן של הייבוש שלו אורך כרבע שעה בלבד, ככה שאם יש לכם גג שהוא נקי וגם יבש, אפשר לבצע את האיטום במהירות. לא צריך ליישם כמה שכבות או לעשות פעולה נוספת כמו הלבנה כי החומר כבר בצבע לבן ונדרשת אך ורק שכבה אחת בשביל איטום מושלם.

 

פורסם על ידי