בואו נדבר במספרים: האם כדאי להשקיע בנדל"ן בפורטוגל?

בואו נדבר במספרים: האם כדאי להשקיע בנדל"ן בפורטוגל?

עוד ועוד אנשים מעדיפים להשקיע בנדל"ן בחו"ל ובעיקר בפורטוגל, אשר נחשבת לאחת המדינות האירופאיות המפותחות ביותר. מהם היתרונות ומהם הסיכונים של השקעה בנדל"ן בפורטוגל? מהם שיעורי התשואה של השקעה זו, ומהו טווח המחירים? כל התשובות לשאלות האלה ומידע נוסף שחשוב לדעת נמצא במאמר שלפניכם.

למה להשקיע בנדל"ן דווקא בפורטוגל?

הסיבות להשקעה בנדל"ן בפורטוגל רבות ומגוונות:

תנאי מימון טובים

הבנקים בפורטוגל נותנים משכנתא בסכומים של עד 90% מהמימון ובריבית של כ-1% בשנה לתקופה ארוכה. התנאים האלה הופכים את אפשרויות ההשקעה במדינה לנוחות ומזמינות. כמה מהבנקים אף מאפשרים בתחילת התקופה של ההחזרים לשלם רק את הריביות, ואת תשלומי הקרן יחד עם הריבית לאחר שנה או שנתיים. תנאי מימון טובים מעודדים אנשים להשקיע וההחזר על ההון העצמי גבוה יותר.

תיירות או השכרה למקומיים

האקלים בפורטוגל די נעים לאורך כל השנה. בפורטוגל יש חופים יפיפיים, אוכל נהדר, איכות חיים גבוהה, עלויות מחיה נמוכות יחסית, תשתיות טובות והיצע חינוכי ותרבותי עצום. כמו כן, פורטוגל נחשבת לבטוחה יחסית ואין לה סכסוכים עם מדינות שכנות, מה שהופך אותה ליעד תיירותי מבוקש ולמדינה פופולרית לרילוקיישן, והרבה אנשים מחפשים בה דירות לרכישה או להשכרה.

אזרחות פורטוגלית

האפשרות למתן אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד הפכה את פורטוגל ליעד מבוקש בקרב ישראלים רבים, אשר מחפשים הזדמנויות השקעה או נכסים להשכרה במדינה זו, והם יכולים גם לקבל דרכון אירופאי שיתאים לפורטוגל בשבילם ובשביל הילדים.

קצב פיתוח מהיר

בשנים האחרונות פורטוגל התפתחה בצורה מרשימה, אך המחירים של הנכסים עדיין נשארו די זולים, מה שהופך אותה ליעד מושלם להשקעה לעומת מדינות אחרות באירופה. לשם ההשוואה, די בתקציב של מאה אלף ש"ח הון עצמי כדי לקנות דירה, אפילו בעיר מרכזית. כמו כן, ההתפתחות של הנדל"ן בפורטוגל בשנים האחרונות פתחה מגוון רחב של אפשרויות להשקעה בנכסים, והיום אפשר לחפש ולהתאים את הנכס להשקעה מבחינת תקציב, מקום הנכס וגודלו.

יציבות כלכלית

מאז שינוי המדיניות הכלכלית בפורטוגל בשנת 2012, הכלכלה שלה משגשגת והפכה ליציבה מאוד, מה שהופך את ההשקעה בנדל"ן לבטוחה יותר ואת ההתנהלות הכלכלית של משקי הבית ליציבה יותר.

שיעורי תשואה מרכישת נדל"ן בפורטוגל

נכון להיום, שיעורי התשואה מרכישת נכס בפורטוגל נעים בין 7%-10% בשנה בממוצע. התשואה עשויה להשתנות בהתאם לסוג הנכס, המקום שלו והגודל שלו. לדוגמא, נכס המיועד להשכרה לטווח קצר, כמו דירת נופש, יהיה בעל סיכון גבוה יותר בשל תחלופת הדיירים התכופה והוצאות תחזוקה ובלאי, אך התשואה תהיה גבוהה יותר בהשוואה לנכס שמיועד להשקעה לטווח הרחוק. עם זאת, נכסים אלו יוכלו להניב תשואה קבועה ויציבה במינימום סיכונים.

כמה עולה נדל"ן בפורטוגל?

מחירי הנדל"ן בפורטוגל מושפעים מכמה פרמטרים:

  • מקום הנכס – בליסבון מחירי הנדל"ן גבוהים והתשואה נעה בין 1%-3%, בעוד שבערים כמו פורטו המחירים נמוכים יחסית והתשואה עומדת על 4%-7%.
  • גודל הנכס – ככל שהנכס יהיה גדול יותר, כך מחירו יהיה גבוה יותר ובהתאם לכך גם התשואה.
  • מטרת הנכס – השכרה לטווח קצר או לטווח ארוך משפיעה על המחיר הרכישה ועל מחיר ההשכרה.
  • גורמים חיצוניים – הוצאות נלוות למחיר הנכס כמו שכירת עורך דין או מתווך, או מיסוי המושפע משווי הנכס.

בשל שינוי המדיניות הכלכלית של פורטוגל ב-2012, עלו מחירי הבתים והנכסים באופן ניכר, אך רובם עדיין נמוכים יותר ממחירי הבתים בישראל. חשוב לציין שבאופן כללי יש עלייה במחירי הנדל"ן בפורטוגל מדי שנה, ויש להביא זאת בחשבון לפני שקונים נכס.

לסיכום

השקעה בנדל"ן בפורטוגל הפכה לבטוחה ומזמינה בזכות תנאי המימון הטובים, קצב הפיתוח המהיר של המדינה ועצם היותה יעד תיירותי מבוקש. שיעורי התשואה במדינה זו טובים וגבוהים באופן יחסי, ומחירי הנכס מושפעים מהמיקום, הגודל והמטרה של הנכס. לפני שאתם רוכשים נכס בפורטוגל כדאי להתייעץ עם גורם מומחה המבין בענייני הכלכלה של פורטוגל, שיידע לכוון אתכם לנכס המתאים לכם ביותר להשקעה.

פורסם על ידי