שומרים על היגיינה – גם בבית!

שומרים על היגיינה – גם בבית!

חברת אלוני מנדבת טיפים לניקוי יסודי ונכון של פרקט עץ.

פרקט מעץ טבעי, כבש את מקומו בעיצוב הבית הישראלי, בימים אלו, כשהשמירה על היגיינה חשובה יותר מכל, חשוב להקפיד לנקות את הפרקט בצורה נכונה ויסודית, אז איך עושים את זה?

אם היינו צריכים לבחור 4 מילים שיתארו בצורה הפשוטה והברורה ביותר את מערכת היחסים שבין העץ והמים, היינו אומרים שעץ לא אוהב מים. ראשית, עץ מתייבש במים. כשהוא מתחיל להתייבש, יוצאים ממנו הנוזלים, היוצרים סדקים שמאבדים בהדרגה את הרכות הטבעית שלו. שנית, המים בישראל הם מלאי אבנית, אשר מחלחלת אט אט פנימה, והורסת את הציפוי שעל גבי העץ.

מנשה להב, מנהל תחום פרקטים בחברת אלוני מנדב טיפים לניקוי של פרקטים:

  • שאיבה – פרקט עץ אינו מפונק ולא דורש ניקיון מסיבי. אנו ממליצים להשתמש בשואב אבק לניקוי יום-יומי. למה לשאוב ולא לטאטא? אבק מכיל גרגירי חול קטנטנים אשר מהלך גרירתם עם מטאטא גורם למקרו שריטות על גבי ציפוי הפרקט, אשר לאט לאט הורסות אותו. לעומת זאת, תוצאה של שאיבת אבק היא נקייה יותר ולא הורסת.
  • ניגוב – חשוב לא להשתמש בהרבה מים, רק אלא לנגב את המשטחים באופן יסודי באמצעות סמרטוט לח.
  • התאמת מוצרי הניקוי לסוג הפרקט – מהיום הראשון להתקנת פרקט העץ בביתכם, חשוב להקפיד על שימוש במוצרים מתאימים לפרקט עץ טבעי בהתאם לסוגי הגמר המומלצים ע"י היצרן: ישנם מוצרים המתאימים לציפוי שמן, יש המתאימים ללכה, ללכה מבריקה ולשמן .UV מוצרי הניקוי אשר נמכרים ברשתות השיווק עם הגדרה" לפרקט" ברובם מתאימים היטב לפרקט סינטטי- למינציה ולא מתאימים לניקוי מתמשך של פרקט עץ טבעי כיוון שמכילים חומרים כימים פעילים שאינם ידידותיים לעץ.
  • טיפול תקופתי ביתי- בנוסף לניקיון שוטף, מומלץ מידי פעם לעשות טיפול תקופתי בפרקט באמצעות חומרים ייעודיים, המומלצים גם ע"י יצרני הפרקטים, לחיזוק וחידוש פרקט עץ, המותאמים לסוג הציפוי ולשימוש ביתי, ללא עזרה מקצועית. שימוש בחומרים אלו ישמור על איכות הפרקט ומראהו הייחודי במשך שנים רבות, ללא צורך השקעה נוספת.

צילום: אסף לוי

פורסם על ידי