מסתמן: טיפול ביתי עם חמצן יכול להקל על סימפטומים של חולי קורונה

מסתמן: טיפול ביתי עם חמצן יכול להקל על סימפטומים של חולי קורונה

בימים אלו, ממשיכה מגפת הקורונה להיות גורם משמעותי בחיינו וככל שעובר הזמן אנו מבינים כי בתקופה זו עלינו ללמוד לחיות לצד הנגיף עד אשר יימצא חיסון הולם. אחד המאפיינים העיקריים של מחלת הקורונה היא דלקת ריאות דו צדדית שבאה לידי ביטוי בקשיי נשימה ורמות חמצן נמוכות בדם. לכן יש צורך קריטי בתמיכה הולמת שתאפשר למטופלים לתפקד בצל המחלה, חמצן משלים הוא שלב חיוני ראשון לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ומחקר אמריקאי שיצא לאחרונה גורס כי טיפול מיידי ברמות החמצן עשוי להגדיל באופן משמעותי את שיעור ההחלמה בקרב החולים ביותר מ-50%.

מחלת הקורונה מצטרפת לשורת מחלות אשר משפיעות על תפקודי הנשימה ורמות החמצן בדם, כגון מחלת ריאות חסימתית כרונית, תסמונת דם נשימתית, יתר לחץ דם ריאתי או היפוקסמיה. מחלות אלו מביאות לרמות חמצן נמוכות בדם. חולי קורונה רבים מתמודדים עם הצורך באספקת חמצן משלים, אשר ידוע כטיפול החיוני ביותר לאיזון רמות החמצן בגוף, ומאפשר להם לשפר את שגרת יומם. בתקופה זו, עם העלייה במספר החולים אשר נזקקים לחמצן משלים, נוצר הצורך לשמור על רמת חיים נאותה לצד רמות חמצן נמוכות. מחולל החמצן מאפשר אספקה רציפה של חמצן בשימוש ביתי, כאמור ללא צורך בהחלפת בלוני חמצן.

רמת ריווי החמצן בדם נמדדת באחוזים, כאשר הטווח התקין הוא 96%-99%. את רמות החמצן בדם ניתן למדוד באמצעות מד סטורציה. כאשר רמת החמצן יורדת ממדדים אלו, יש צורך באספקת חמצן חיצונית. ישנן מספר שיטות לאספקת חמצן, ביניהן בלוני חמצן ומחוללי חמצן (ניידים או נייחים).  בשונה מבלוני החמצן הכבדים, אשר מכילים חמצן מרוכז בתוכם ודורשים מילוי חוזר, מחולל החמצן אוסף אוויר מהסביבה בעזרת מדחס, מסנן אותו באמצעות פילטרים מיוחדים ומווסת זרימת חמצן טהור אל מערכת הנשימה בקלות. מרביתם של מחוללי החמצן מספקים קצב זרימת חמצן גבוה אשר מתאים לטיפול שאינו פולשני לחולי קורונה ברמה בינונית, בהיעדר המשאבים הדרושים לטיפולי מידי בחמצן בבתי החולים.

ד"ר יבגני טיומקין, מנכ"ל חברת מדוקס ישראל לפתרונות נשימה מתקדמים ומומחה להנדסה רפואית מזה כ-40 שנה, מספר לנו כי בחודשים האחרונים עלתה הדרישה למחוללים בעקבות התפרצותה הפתאומית של מגיפת הקורונה. לדבריו, וירוס הקורונה נכנס לגופנו דרך האף אל הריאות ומערכת הנשימה – לכן בשלב הטיפול הראשון יש לספק ציוד להגנה וגיבוי מערכת הנשימה.

כיוון שהסימפטומים לקורונה לא תמיד מורגשים באופן פיזי, תחילה יש לבדוק את אחוז ריווי החמצן בדם, אומר ד"ר טיומקין. אספקת חמצן ראויה באמצעות מחוללי החמצן של חברת מדוקס, כאמצעי טיפול לקשיי נשימה, מונעת את ירידת רמת החמצן מתחת ל-94% ועוצרת את התפתחות המחלה.

ד"ר טיומקין מוסיף כי החמצן חיוני לאדם והטיפול מתאים לכל אחד – מה שמשתנה ממטופל למטופל הוא מינון האספקה החיצונית הדרושה.

לסיום, על מנת להגן על עצמנו מפני הקורונה, ממליץ ד"ר טיומקין להקפיד על עטית מסיכות, לשמור על ריחוק חברתי והיגיינה ראויה.

פורסם על ידי