כיצד תרופות לירידה במשקל מביאות לתוצאות יעילות אחת ולתמיד?

כיצד תרופות לירידה במשקל מביאות לתוצאות יעילות אחת ולתמיד?

נהוג לומר שהכל אפשרי, אם מספיק רוצים. אז מדוע בכל זאת קשה כל כך לרדת במשקל? הפחתה ממשקל הגוף, בעיקר בקרב בעלי משקל עודף או השמנת יתר, נחשבת לאתגר מורכב עד כדי מיאוס וייאוש שעמו רבים מהישראלים מתמודדים.

בעוד מספר דקות תגלו כיצד תרופות לירידה במשקל מסוגלות לסייע לכם מכאן והלאה ומדוע הדיאטה וחדר הכושר לבדם לא תמיד מספיקים.

רגע לפני זה, בואו נדבר על שומן

כידוע לכולנו, רקמות השומן בגופנו אוגרות קלוריות ולכן התפיסה המקובלת היא שגירעון קלורי מונע מרקמות השומן לאגור עודף של קלוריות, המוביל לעלייה במשקל. מה שפחות ידוע, הוא שבמצב של דיאטה, בעיקר כזו שמיושמת אחת לתקופה במטרה לחדש ירידה אחרי עלייה נוספת במשקל, משתנה היחס שבין רקמת השריר לרקמת השומן כך שקצב חילוף החומרים מתמתן ואיתו חלה דווקא עלייה במשקל. לכן דיאטה לא מאוזנת ובעיקר שאיננה מיושמת דרך פיקוח רפואי שוטף, הופכת לאחד הגורמים המרכזיים לעלייה במשקל, הגורמת לרבים ורבות אכזבה ותסכול לצד נטישה חוזרת של דיאטות מסוגים שונים.

טיפול מקצועי בהשמנה

מכיוון שהגישה המקובלת כיום היא להתייחס להשמנה כמחלה כרונית לכל דבר ועניין, קיימת האפשרות למניעתה דרך תרופות לירידה במשקל. תרופות אלה משתלבות בתהליך טיפול רפואי ותזונתי מקצועי, שמביא לא רק לתוצאות יעילות בשל השבת האיזון הגופני, אלא לשמירה עליהן לאורך זמן.

בנוסף, כדאי לזכור שהשמנה כשלעצמה מהווה גורם סיכון משמעותי למחלות נוספות כמו מחלות לב ודם, סוכרת, מחלות נשימה ועוד. ולכן במטרה להימנע מהן, מיושם במרפאות המומחים טיפול בהשמנה שיבלום גם התפתחות של מחלות כרוניות נוספות מסוגים שונים.

כיצד פועלות תרופות לירידה במשקל?

תרופות אלה משפיעות לטובה על מנגנונים פיזיולוגיים שונים, שנמצאו במחקרים כקשורים לעלייה במשקל. דור התרופות החדש מבוסס על מרכיבים פעילים ששולטים במנגנון תחושת הרעב והשובע באופן רב- מערכתי, תוך וויסות יעיל של רמות הסוכר בדם המסייע גם לחולים בסוכרת סוג 2 הסובלים בין היתר ממצב של משקל עודף או השמנת יתר.

והתוצאות?

במחקרים קליניים רבים שכללו אלפי משתתפים בכל מחקר לגופו, נמצא כי מטופלים בתרופות להשמנה השיגו ירידה שבין 5%-10% ממשקל גופם לאורך כשנה. חלקם הגיעו לירידה של 5% כבר לאחר 8 שבועות מתחילת הטיפול, תוך שהתוצאות הוסיפו להשתמר גם בשנים שלאחר מכן.

בישראל מאושרות כיום 5 תרופות לירידה במשקל שמביאות לירידה מתמשכת ומשמעותית, על ידי ירידה בכמות המזון הנצרך וויסות יעיל של התיאבון. תרופות אלה נמצאו כמפחיתות אפקטיביות ביותר להתפתחות של סוכרת, אחת מהן מתמקדת גם במיתון התשוקה למזונות שומניים ומסוכרים ובהוצאה אנרגטית יעילה יותר.

איך מתחילים לטפל בהשמנה בעזרת תרופות?

אם אתם רוצים להפחית במשקל אחת ולתמיד, ללא דיאטות וללא ניתוח, ניתן לגשת להתייעצות במרפאת רופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר ולהתאים תוכנית טיפול אישית ומקצועית. תוכנית זו לא קובעת רק יעדים טיפוליים, אלא גם את סוג ומינון התרופה באופן דינמי, תוך שילוב יעיל בין תרופות, ליווי ומעקב רפואי ותזונתי המיושם לאורך זמן. הפיקוח מצד הרופא המומחה מאפשר למטופלים להסתגל בתהליך ידידותי ובטוח למשקלם החדש, תוך שהם לומדים כיצד לשפר את אורחות חייהם ולשמור על התוצאה שהושגה מכאן והלאה.

כל המידע המקצועי והמקיף בנוגע לתרופות חדשניות לטיפול בהשמנה מחכה לכם בפורטל Obesity.

פורסם על ידי