טיפים לשמירה על אורח חיים בריא בימי מגפת הקורונה

טיפים לשמירה על אורח חיים בריא בימי מגפת הקורונה

מגפת הקורונה יצרה סדר עולמי חדש, והציבה בפני אזרחי העולם אורח חיים בלתי צפוי ומאתגר ששינה לחלוטין את החיים שהורגלנו בהם; המשק משותק, מסגרות החינוך סגורות, מקומות בילוי, קניונים, מסעדות וחדרי כושר נסגרו, ומספר הולך וגדל של אנשים נדרשים לבלות זמן רב בין ארבעה קירות, לרוב עם ילדיהם המושבתים מלימודים. קצב השינויים הוא יום-יומי ואף שעתי, ואי הוודאות והחששות מתגברים עם כל רגע שעובר. מעבר לפגיעה הכלכלית והחברתית, רובנו יוצאים לחלוטין משגרת החיים הבריאה עליה הקפדנו. מומחי הרבלייף אספו עבורכם כמה טיפים שיקלו על תחושות הלחץ והחרדה ויאפשרו לכם לשמור על שגרת חיים בריאה עד יעבור זעם.

הקפידו על תזונה נכונה

השהות הרבה בבית מצמצת את התנועה, בעוד הלחץ והחששות עלולים לגרום לנו לחפש "מפלט" במקרר הנמצא בהישג יד. במחקרים שנערכו בנושא נמצא כי לצריכת תזונה מערבית הכוללת מזונות מעובדים, מטוגנים ועתירי סוכר ומלח יש קשר למצב נפשי ירוד, וכי תזונה טבעית הכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות קשורה בהפחתת הסיכון לחרדה. הקפידו על תפריט הכולל שלוש ארוחות עיקריות ושתי ארוחות ביניים – זהו זמן נפלא לבשל ארוחות טעימות ובריאות. נסו את המתכונים הנפלאים הזמינים באזור המתכונים באתר התוכן של הרבלייף.

חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ממלאות תפקיד חשוב בשמירה על תפקוד תקין של המוח ומסייעות בהפחתת תסמיני דיכאון, הרגעת מערכת העצבים ושיפור מצב הרוח. הן מצויות בעיקר בדגי ים דוגמת סרדינים, סלמון, הרינג, באגוזי מלך ובזרעי פשתן. מומלץ לצרוך כ- 3-2 מנות דגים שומניים (כגון סלמון או מקרל) בשבוע כדי להגיע לכמות המומלצת. אם דגים טריים אינם בנמצא או שאינכם נמנים על חובבי הדגים, ניתן ליטול תוסף תזונה המכיל אומגה 3.

קבלו תמיכה

המצב החדש שנכפה עלינו עלול לגרום לתסכול ולדכדוך רב ולהיות מלווה בחרדות כלכליות. כדי להקל על התחושות השליליות, הקפידו לשתף את מנעד הרגשות שאתם חווים: פחד מהלא נודע, כעס, תסכול ועוד. אל תהססו לבקש עזרה ממעגלי התמיכה הקרובים שלכם, במפגש ישיר או דרך האמצעים הטכנולוגיים הרבים העומדים לרשותנו, דוגמת שיחת וידאו. תרגילי נשימה, יוגה, מדיטציה ודמיון מודרך מוצעים אף הם בשפע באינטרנט.

עסקו בפעילות גופנית

מי שפעילות גופנית יום-יומית מהווה חלק בלתי נפרד משגרת יומם, עלולים לחוש בחסרונה. למרות שלא נגרם כל נזק מהפסקת שגרת האימונים לתקופה של שבועיים, עלולה להתלוות לכך תחושה של ירידה בכושר הגופני, גם אם אין שינוי אמיתי במסת השריר. שמירה על שגרת פעילות גם בתוך הבית תשמור על הכושר הגופני, תחזק את המערכת החיסונית, תחזיר את תחושת השליטה אל מול תחושת חוסר האונים מול המצב שנכפה עלינו ותשפר את מצב הרוח. ישנם תרגילים רבים שתוכלו לבצע בבית, גם ללא שימוש באביזרי עזר; היכנסו לסרטני הכושר של סמנתה קלייטון בערוץ ה-YouTube של הרבלייף https://bit.ly/2WjH0BA.

אז השמיעו את המוזיקה האהובה עליכם והתחילו לזוז!

היו עסוקים

מצאו תעסוקה. אמצו תחביבים שימלאו את שעות הפנאי: תשבצים, משחקי מחשב, סריגה, ציור, או כל פעילות אחרת שגורמת לכם הנאה. למדו שפה חדשה או לנגן על כלי נגינה. הכינו תוכנית לביצוע כל אותן משימות שדחיתם בלי סוף. צפו בסדרות ובסרטים שהמתינו לכם בסבלנות. נוחו, בלו זמן איכות עם המשפחה, וזכרו – תקופה קשה זו תעבור, ואנו נצא ממנה מחוזקים.

הכתבה באדיבות הרבלייף

צילום: שאטרסטוק

פורסם על ידי