תנועת אומ"ץ קוראת להשעות את היועצת המשפטית של העירייה

העירייה בתגובה: סומכים עליה

העירייה בתגובה: סומכים עליה

תנועת אומ"ץ פנתה לאחרונה אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי יורה על השעייתה המיידית של היועצת המשפטית של עיריית בת ים, עו"ד חנה כהן-מוצן. זאת, לטענת התנועה, לאחר שבפסק הדין בערעור על בחירות 2015 לראשות עיריית בת ים צוינה התנהלות אשר אפשרה פעילות שפגעה בטוהר הבחירות.

במכתב החתום על ידי עו"ד יובל יעוז, היועץ המשפטי של תנועת אומ"ץ, הוא מציין כי לאחר הבחירות לראשות עיריית בת ים בינואר 2015 התגלו ליקויים ומעשי שוחד שפגעו בטוהר הבחירות והשפיעו על תוצאות הבחירות שלא כדין. עוד נטען במכתב, כי באפריל 2016 ניתן פסק דין שהורה על ביטול הבחירות לראשות העירייה בשל שוחד בחירות שניתן בשורה של תיקי רישוי עסקים, ובו נמתחה ביקורת על התנהלות עו"ד כהן-מוצן שאפשרה מתן טובות הנאה שנועדו לגייס תומכים לטובת יוסי בכר, ראש העירייה שנבחר.

"על אף הקביעות החמורות והמטרידות בפסק הדין, שאומצו על ידי בית המשפט העליון, נותרה עו"ד כהן-מוצן בתפקידה, כשמצופה היה שתשעה עצמה מתפקידה או שלפחות תדיר עצמה מטיפול בענייני התביעה העירונית", טוענת תנועת אומ"ץ, "עם זאת לא ניתן להשלים, שכן מעשיה, תדירותם והיקפם לא רק פגעו פגיעה אנושה בשלטון החוק, אלא אף פגעו באמונו של הציבור בעורכי הדין ובמקרה זה חייב השיקול של אינטרס הציבור ושל טובת ציבור עורכי הדין לגבור".

בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה מציינת תנועת אומ"ץ, כי "מקריאת פסק הדין עולה, כי אין המדובר באירוע חד-פעמי או במעידה מקרית אלא בהתנהלות שיטתית, עקבית, ממושכת ויומיומית, שאינה עולה בקנה אחד עם הרף המינימלי של הגינות והתנהגות הנדרשים מעורך דין בכלל ומיועץ משפטי של רשות מקומית בפרט". שכך אומ"ץ דורשת  את השעייתה המיידית מתפקידה ושלילת הסמכתה כתובעת מכוח הסמכת היועץ המשפטי לממשלה.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "צר לנו שתנועת אומ"ץ מנסה לזכות בכותרת תוך שהיא מתעלמת מהחלטת שלושה שופטי בית במשפט העליון שהפכו פה אחד את החלטת בית המשפט המחוזי וקבעו שהבחירות בבת ים היו תקינות. היועמ"ש של העירייה, עו"ד חנה כהן-מוצן, לא הייתה צד להליכים אשר התקיימו הן בביהמ"ש המחוזי והן בביהמ"ש העליון. עיריית בת ים סומכת באופן מלא ומוחלט על אמינותה, יושרתה ומקצועיותה של עוה"ד כהן-מוצן, שתמשיך למלא את תפקידה לטובת העיר ותושביה".

פורסם על ידי