תלונות על איחורים קבועים בקו 142 של דן

תלונות על איחורים קבועים בקו 142 של דן

קו 142 של דן מבת ים לתל אביב לוקה איחורים קבועים בשעות אחר הצהריים והבוקר ואי ביצוע נסיעות – כך קובע דו"ח ביקורת של "15 דקות" – ארגון צרכני התחבורה הציבורית. בדו"ח צוין כי הסיבה לכך היא כנראה פקקים קשים במקטע של אלנבי-בגין-רוטשילד-בצלאל יפה בתל אביב. "הפקקים פוגעים בשירות הקו (ובקווים נוספים) מאחר שלא ניתנה העדפה לתחבורה ציבורית באזור זה של העבודות על הרכבת הקלה", נטען בדו"ח.

בתחילת 2017 השיק ארגון "15 דקות" אפליקציה שמאפשרת למשתמשי התחבורה הציבורית להוות בקרים בשטח על איכות השירות. מאז השקתה ובתוך שלושה חודשי פעילות בלבד, כך טוען הארגון, נרשמו קרוב ל-1,400 דיווחים על כ-450 קווים שונים הפזורים ברחבי הארץ, עדות לליקויים רבים בשירות ולאכזבתם של הנוסעים מאיכות הבקרה של משרד התחבורה ומרמת הטיפול בבעיות. הדו"ח הנוכחי מציג את הדיווחים ברבעון הראשון של 2017 וכן סיפורים אישיים מאחורי המספרים.

"מדי יום הציבור מתקשה להגיע אל תל אביב או ירושלים, ובחזרה", נטען בדו"ח, "כלומר, ההיצע הקיים בימי החול, בדרך לעבודה וממנה, אינו עונה על הביקושים ואינו מהווה חלופה ראויה לרכב פרטי. כדי שהתחבורה הציבורית תהווה מענה לקיצור הפקקים ולמניעת תאונות הדרכים, יש לפעול לקיצור זמני הנסיעה והפחתת העומס – על ידי הגברת תדירויות, הוספת נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפתם ועלייה מכל הדלתות".

פורסם על ידי