תושבת בת ים: פקח הכריח אותי להשכיר כיסא בחוף הסלע

מעבר הביטחון בחוף הסלע

מעבר הביטחון בחוף הסלע

אנה קלייזיט ובני משפחתה ביקשו בשבת האחרונה רק ליהנות מבילוי בחוף הסלע, אך לטענתם לא מצאו כמה סנטימטרים פנויים של חול כדי להניח עליו את המחצלת. ככה זה כשאת החוף ממלאים כיסאות המיועדים להשכרה. מסתבר שבחוף הסלע הכיסאות להשכרה ממלאים את כל שטח החוף עד קו המים ממש, וכמעט בלתי אפשרי למצוא פיסת חול פנויה עבור אלו שמעוניינים לפרוס מגבת או מחצלת, גם בשעות הבוקר המוקדמות כשהחוף עדיין ריק ברובו ממבלים.

היא אם לילדה בת 4.5 ותינוק בן תשעה חודשים. "הגענו אל חוף הסלע בסביבות השעה בבוקר", מספרת אנה, "והתחלנו לחפש מקום בו ניתן להניח את המחצלת שלנו. רצועת החול הפנויה היחידה שמצאנו הייתה מסתבר חלק ממעבר ביטחון. ניגשו אלינו פקחים של עיריית בת ים ואמרו שאי אפשר לשבת כאן כי זה חלק ממעבר ביטחון. לידנו הייתה בימת דק, ממש בסמוך לכניסה לחוף. ביקשנו לשבת שם והפקח אמר שזה מעבר לאנשים. לא הבנתי מדוע אנחנו לא יכולים לשבת שם, החל בינינו ויכוח. הוא הרים את הקול ואיים שיזמין לנו משטרה על הפרעה. ביקשתי שיאמר את שמו אבל הוא לא גילה לי אותו".

חוף-הסלע650

לטענת אנה, כששאלה את הפקח איפה היא יכולה לשבת, הוא שלח אותה להשכיר כיסא בתשלום. "אמרתי שאני לא מעוניינת אז הוא הציע שנלך לחוף אחר. איזה מן פתרון זה? זה הגיוני שאני לא יכולה פשוט לשבת על החוף עם מחצלת?", שואלת אנה, "כשהתחלתי לצלם, הפקח נעלם. הילדה שלי מאוד נבהלה מהסיטואציה ולא הבינה למה הפקח צעק על אמא, זה היה מיותר ולא נעים. אני לא מבינה איך בחוף כזה אהוב אין היכן לשבת בלי לשלם, ואם אני רוצה ליהנות מביקור חינמי? הים הוא בחינם. לא ייתכן שלא נוכל ליהנות מביקור חינם בים, לא יכולים להכריח אותי לשלם על כיסא".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "לרשות המבקרים בחופי הרחצה בבת ים עומדות רצועות חוף בהן לא מתבצעת השכרת כיסאות ולכל אדם עומדת הזכות לשבת היכן שיחפוץ מבלי לשלם על כך. באשר לפקח, העברנו את הנושא לטיפול והנהלים יחודדו".

פקחים650

פורסם על ידי