תושבים: רוצים מרכז קהילתי לציבור הדתי-חרדי

צילום המחשה: Ittays מתוך פיקיוויקי

צילום המחשה: Ittays מתוך פיקיוויקי

בחולון השכנה פועל בהצלחה מרכז קהילתי תורני לציבור שומרי התורה והמצוות. גם בראשון לציון קיים מרכז קהילה תורני-חרדי. גם בבת-ים הדרישה קיימת, כך לפחות על פי גורמים שונים ותושבים ששוחחו עמנו בעניין זה.

"כבר לפני שנים בעירייה הבטיחו להקים מתנ"ס לציבור הדתי, אבל לא קיימו עדיין", אמר השבוע הפעיל החברתי שמעון שמואלי. לדבריו, בהעדר מרכז קהילתי ייעודי לציבור הדתי-חרדי הוא הקים בעצמו בשנת 2014 מקום כזה בו התקיימו ארבעה חוגים עבור האוכלוסייה הדתית-חרדית בעיר: גיטרה, דרבוקה, חזנות וסופר סת"ם. החוגים פעלו מתוך חדר שהוקצה לכך בבית הכנסת "מאור אל" בשכונת עמידר, ואת שכר המורים שילמו ההורים ללא סבסוד של העירייה.

שמואלי מציין כי המקום פעל במשך כשנה, אך בשל קשיי מימון הוא נסגר. "פנינו בזמנו לעירייה", נזכר שמואלי, "ביקשנו סיוע, אך נאמר לנו שבגלל שמדובר במקום פרטי אין אפשרות לתמיכה כספית עירונית. באותה נשימה הובטח לנו שמקדמים הקמת מתנ"ס לקהילה שלנו".

יש בכלל ביקוש למרכז קהילתי כזה?

"בהחלט. יש ביקוש גדול. הציבור הדתי הוא חלק גדול מהעיר, משהו כמו 15,000 תושבים. יש בעיר שלושה בתי ספר לבנים, ב'בית יעקב' לומדים מעל אלף תלמידים, זה הרבה. גם ישנם שני בתי ספר לבנות, ככה שיש למרכז כזה הרבה קהל. אנחנו חשים ייאוש, זה דבר שהובטח לציבור הדתי ואם הבטיחו אז שיעשו. אני יודע שמנסים להניע את המהלך אבל בפועל לא קורה דבר. אני יודע שדיברו על זה בישיבות מועצה אבל עוד לא היו החלטות. בינתיים לילדים שלנו אין חוגים מסודרים ואין פעילות אחר הצהריים תקינה ונעימה".

שמעון שמואלי | צילום: אלבום פרטי

שמעון שמואלי | צילום: אלבום פרטי

למה לא להצטרף לחוגים בהם משתתפים ילדים חילוניים?

"מאותה סיבה שאנו שולחים את ילדנו לבית ספר דתי. כאב לארבעה אני לא אשלח אותם לחוג חילוני. חשוב לנו שיעביר את השיעור אדם דתי שלא ידבר איתם סלנג. אנחנו מגדלים את ילדינו לערכי תורה, זו הדרך שלנו. חשוב לנו גם מי הילדים בחוג, חשוב לי שלילד שלי לא יהיה גישה לאייפון שפתוח לכל הפריצות. לכן מרכז כזה נחוץ והכרחי. כמו שבערים אחרות כבר יש מתנ"סים כאלו, אין סיבה שאצלנו לא יהיה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "החברה לתרבות פנאי וספורט בבת-ים מקיימת פעילויות רבות ומגוונות עבור הציבור הדתי חרדי בעיר, הכוללות בין היתר: מרכז פעילות באולם ספורט בשכונת עמידר המיועד לציבור החרדי, מרכז פעילות בשכונת הנשיא, בבית הספר 'אורות התורה' אשר בו מתקיימים חוגים בהפרדה. בנוסף, קיימת תכנית הנמצאת בשלבי תכנון, להקמת מרכז קהילתי לציבור הדתי-חרדי בשכונת דליה בעיר".

פורסם על ידי