תושבים בבלפור: ביטלו לנו מעבר חצייה

מעבר החצייה שנעלם

מעבר החצייה שנעלם

ביטולו של מעבר חצייה ברחוב בלפור וחסימת המעבר, בקטע שבין בניין 3 לבניין 6, מסעירים את תושבי הרחוב. יצחק שבתוב, בן 70, תושב הרחוב, פנה לדבריו לעיריית בת ים בעניין ונענה כי "מעבר החצייה אינו עומד בתקנות התעבורה".

"במשך שנים תוחזק מעבר החנייה הזה על ידי העירייה", מספר שבתוב, "בכל שנה חודש הצבע שדה. בנוסף היו שני תמרורים משני צדי הכביש ומעל שני תמרורים מהבהבים. ביום בהיר אחד התמרורים המהבהבים חדלו לפעול ועובדי העירייה הסירו אותם. כעבור כמה זמן גם התמרורים משני צדי הכביש נעלמו, וצבע מעבר החצייה דהה ונעלם. לפני כחודשיים הגיעו עובדי העירייה והתקינו מחסום בשדרה על מנת שהולכי רגל לא יוכלו לעבור במקום שהיה מעבר חצייה".

לטענת שבתוב, תושבי הסביבה, שרבים מהם קשישים, נאלצים ללכת עד מעבר החצייה הסמוך הנמצא במרחק של כ-200 מטר מהמקום. חלקם בכל זאת מתעקשים לחצות את הכביש סמוך אל מעבר החצייה שבוטל – ומסכנים בכך את חייהם. "בכל יום אני צריך להחליט אם ללכת עד לצומת עם יפו רחוב יפת והגבול, או לחלופין ללכת עד הצומת של רחוב מסיקה והרצל כדי לחצות את הכביש ולהגיע לתחנת האוטובוס. או  להסתכן ולחצות ללא מעבר חצייה בכביש הסואן. חבל שהעירייה פשוט ביטלה את מעבר החצייה ולא מוצאת פתרון חוקי להחזירו. זו לא דרך לדאוג לתושבים המבוגרים בעיר והרחוב שלנו. אני לא מעוניין בהליכה הזאת ומתקשה בה, העירייה צריכה ללכת לקראת התושב".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מעבר החצייה במקום בוטל לפני כשלוש שנים מסיבות בטיחותיות. המעבר מצוי באמצע קטע דרך והוא אינו עומד בתקנות התעבורה ומהווה סכנה. לרשות התושבים עומד מעבר חציה סמוך. נדגיש כי תקנות התעבורה מתחדשות מעת לעת. במידה ומתרחשות תאונות או תרחישים מסוכנים, סימוני הדרך ובכללם מעברי החצייה משתנים על פי הנחיית משטרת ישראל ומשרד התחבורה".

פורסם על ידי