תוגבר האכיפה נגד המשתכרים במרכז המסחרי בנביאים

המרכז המסחרי ברח' הנביאים 3

המרכז המסחרי ברח' הנביאים 3

המרכז המסחרי ברחוב הנביאים 3 בבת ים עבר לפני כחצי שנה (אפריל 2017) שיפוץ מקיף. כחלק ממנו, גינה קטנה וארבעה ספסלים הפכו לרחבה עם כעשרה ספסלים ואזורי מנוחה הסמוכים לעצי נוי, אולם בעלי העסקים אינם מרוצים מהשדרוג.

"אנשים באים לכאן, רוכשים אלכוהול ויושבים על הספסלים. הם שותים, מדברים בקולי קולות, לפעמים רבים מכות, מנפצים זכוכיות, זה הפך למצב מאוד לא נעים", אמר בעל עסק המתגורר סמוך למרכז המסחרי, "רק שלשום בלילה היו פה צעקות רמות, ממש הקפיץ את כל השכונה וקללות שאני מתבייש לחזור עליהן. כמעט בכל ערב מזמינים לכאן משטרה ואז השתיינים הולכים וחוזרים למחרת".

אגב, לפעמים הם לא הולכים. בהגיענו למקום בשעת בוקר מאוחרת מצאנו אדם ישן על ספסל. "זה קורה לפעמים, הם שותים ונרדמים", אומר בעל עסק אחר, "פעם היו מעט ספסלים והיום יש המון. הספסלים אחד מול השני אז נורא נוח לשבת ולדבר ולצעוק ואחר כך גם להירדם".

"השיפוץ היה מבורך עבורנו בעלי העסקים, אבל הוא הביא עמו כמה דברים פחות טובים", אומרת בעלת עסק במתחם.  "כשאני סופרת בסוף היום את הפדיון, אני מניחה חיץ שלא יראו בחוץ שאני מתעסקת בכסף, אני חוששת".

בעל עסק נוסף אומר לנו: "יצא לי להזמין משטרה כבר לא מעט פעמים, ולפעמים אני פותר את החיכוכים בעצמי".

כיצד זה משפיע על הלקוחות?

"יש רתיעה. הקהל שלנו מורכב ממשפחות דתיות, והן נרתעות מהנוכחות של האנשים ששותים, מקללים וצועקים. זה מצב בלתי נסבל".

גבר שיכור ישן על אחד הספסלים במרכז המסחרי

גבר ישן על אחד הספסלים במרכז המסחרי

ש' מתגוררת סמוך למרכז המסחרי וגם היא לדבריה סובלת משתייני האלכוהול. "לפעמים בערבים אני ממש חוששת לעבור משם", היא אומרת. "הם מאוד שתויים ואי אפשר לדעת מה יקרה. הם צועקים, מקללים, וזה ממש מחזה רע. לא נעים לגור ליד זה. העירייה התקינה עוד ספסלים כדי שקשישים יוכלו לנוח כאן או לשבת בנוחות, ובמקום זה המקום הפך למעוז של שתייה ורעש".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "תודה שהפניתם את תשומת לבנו, במקום יתוגברו סיורי הפיקוח והשיטור העירוני. בכל מקרה של הפרעה לסדר הציבורי אנו קוראים לתושבים לדווח בזמן אמת למוקד העירוני בטלפון 107 ולמקום יישלחו פקחים".

מהמשטרה נמסר כי "אנו פועלים בכל זמן ומקום למען האזרח הנורמטיבי. בכל מקרה בו קיים מטרד אשר מהווה עבירה על החוק יש להתקשר למוקד 100 של המשטרה על מנת לטפל באירוע".

פורסם על ידי