רחוב חדש בבת ים: ע"ש דב דויטש

צילומים: יואב פלי

צילומים: יואב פלי

עיריית בת ים קיימה אתמול (שלישי) טקס הנצחת רחוב ע"ש דב דויטש, ממייסדיה ובוניה של העיר. הטקס נערך בצומת הרחובות אהוד קינמון – הסוללים (דב דויטש), במעמד הנהלת העיר, חברי מועצת עיר, בני משפחת דויטש ותושבים.

דב דויטש נולד בצ'כיה ב-1912, התייתם מהוריו בגיל צעיר ועבר ללמוד בישיבה. הוא שימש כאחד ממנהיגי צעירי פועלי אגודת ישראל בצ'כיה ועלה לישראל יחד עם רעייתו ברכה ז"ל בשנת 1935. את מקום מושבם קבעו בשכונת "בית וגן" (לימים בת ים). עם הגיעו לבית וגן עבד בבנייה וסלילת כבישים. הכביש הראשון אותו סלל היה רח' ירושלים. במהלך פרעות תרצ"ח התגייס להגנה ופעל להגנת היישוב עד סיום מלחמת העצמאות.

לאחר הקמת המדינה החל לעבוד כפקיד במועצה המקומית, הקים את סניף תנועת "הפועל המזרחי" (לימים תנועת המפד"ל) ונבחר כחבר מועצה מטעמה. הוא כיהן למעלה מ-20 שנה כחבר במועצת העיר וכסגן ראש העיר מחזיק תיק החינוך. כמו כן שימש במשך שנים רבות כראש המועצה הדתית בעיר. דויטש היה ממקימיה ומייסדיה של ישיבת אדר"ת, ושמו מונצח בה עד ימינו. דב דויטש גם תרם לפיתוחה הכלכלי של העיר, כאשר הקים וניהל את הסניף הראשון של בנק המזרחי.

הוא הלך לעולמו בשנת 1992 בגיל 80 והותיר אחריו את רעייתו ברכה ז"ל, שהלכה לעולמה לפני שלוש שנים, שני בנים ובת, עשרה נכדים ונינים רבים.

בטקס אמר ראש העיר יוסי בכר:  "היום מתווסף ללוח הזיכרון של העיר בת ים שמו של דב דויטש ז"ל. בשמונים שנות חייו מגלם דב את סיפורה של העיר ואת סיפורו של עם ישראל, עם שהיה בגלות, עלה ארצה יתום וחסר כל, ובנה כאן מדינה לתפארת. דב היה מלח הארץ, אדם ששילב בין עבודת שמים ועבודת כפיים ואנו גאים להנציח רחוב בעיר על שמו".

פורסם על ידי