רב בית הכנסת "שלום הצדיק" לעיריית בת ים: "אל תפנו אותנו"

הרב חיים בן דור (משמאל) והרבנים ישראל לוגסי ועמרם סויסה

הרב חיים בן דור (משמאל) והרבנים ישראל לוגסי ועמרם סויסה

הרב חיים בן דור, מייסד בית הכנסת "שלום הצדיק" בבת ים, פנה השבוע באמצעות עורך דין אל עיריית בת ים בבקשה לא לפנות את בית הכנסת מהמקום בו הוא שוכן – המקלט במתנ"ס בית צדיק ברחוב המלך שאול 4 בעיר. בנו של הרב בן דור, אבריאל בן דור, טוען כי הבקשה לפינוי בית הכנסת התקבלה לפני כשלושה שבועות.

לטענת עוה"ד בני יזרעאלוב, המייצג את הרב בן דור, השטח הוקצה לפני מעל עשור לרב בן דור על ידי חבר המועצה אורי בוסקילה ששימש בזמנו כמשנה לראש העיר. עוד הוא טוען, כי שטח המרתף שופץ והותאם לצרכי בית תפילה ושיעורי תורה, וכי לאורך השנים התקיימה בו פעילות סולידית שלא הפריעה לפעילות המתנ"ס הכוללת שיעורי תורה, קיום תפילות, קריאה בתורה, לימוד שיעורי גמרא, מחשבת ישראל, חוכמת ישראל והכל ללא תשלום.

מלשון המכתב: "בית הכנסת הוקם מכספי תרומות שהרב בן דור  גייס והוא מנוהל בידי הרב בן דור מעל עשר שנים בהתנדבות. לאורך השנים הללו שימש בית הכנסת את צורכי התפילה של תושבי השכונה וגם של אחרים, ואלה עשו בו שימוש בכל הקשר אחר שבית כנסת משמש לו. וכאמור יודגש כי מרשי אינו מקבל כל תשלום בגין שירותים לעסק כלשהו".

"בית הכנסת נמשל למעין 'בית מקדש' וסגירת בית הכנסת משולה בפני המקום כ'חורבן הבית'", טוען עו"ד יזרעאלוב במכתבו, "מבוקש להגיע למתווה של מקום חלופי וכן לפעול ברגישות יתרה וליתן לבית הכנסת להמשיך במלאכת הקודש אשר חברתית מוסרית וחינוכית חשובה מאין שיעור לעיר בת ים ולשכונה הרלוונטית בפרט. יש ציבור מתפללים שפוקד את בית הכנסת מעל לעשר שנים וכן ציבור של חוזרים בתשובה אותם הרב בן דור מלמד מדי כשבוע והחזירם למסלול החיים הנורמטיבי באמצעות לימודי יהדות, מוסר ומורשת ישראל".

צילומים: אבריאל בן דור

"על ידי הודעת טקסט בטלפון נמסר לאבי שעליו לפנות ולהתפנות מהמקלט לצמיתות", אמר לנו אתמול בנו אבריאל,  "כך מודיעים? אבא היה רב בית הכנסת כ-18 שנים, הוא גייס כספים מהמתפללים ושיפץ את בית הכנסת, לפני כן המקום היה מחסן. זה בית כנסת שמתפללים בו כ-70 אנשים בשוטף וכ-150 בחגים, אי אפשר להגיד לו ככה פתאום תצאו".

אולי העירייה רוצה להעביר אותו למבנה אחר? בדקתם?

"אבא ניסה לדבר עם האגף המוניציפלי, בסופו של דבר אמרו לו שהוא פולש. זה דבר שלא היה ולא נברא, הוא קיבל אישור. הוא שם 18 שנים. ניסינו לדבר עם אנשים בעירייה אבל לא קיבלנו תשובות. המהלך הזה לא מובן".

תגובת עיריית בת ים לדברים טרם התקבלה.

פורסם על ידי