קטי פיאסצקי לכנסת: לא לפגוע ברכבות של בת ים

צילום: תומר נויברג

צילום: תומר נויברג

לקראת דיון שייערך היום בכנסת, במסגרת הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי, פנתה חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג במכתב לחברי הוועדה בדרישה לא לפגוע בתנועת הרכבות בבת ים.

הבוקר (רביעי) אמורה הוועדה לקיים דיון בנושא "מסלול רכבת ישראל מיישובי הדרום לתל אביב". לטענת ח"כ תמר זנדברג, שיזמה את הדיון, הנסיעה ברכבת מיישובי הדרום לתל-אביב לוקחת כ-25 דקות יותר מנסיעה ברכב פרטי ללא פקקים. "בעבר פעלה רכבת אשר נסעה מיישובי הדרום, כללה שתי עצירות ואז המשיכה לתל אביב. רכבת זו שונתה לרכבת מאספת ולכן הנסיעה בה אורכת זמן רב יותר ומקשה על תושבי הדרום העובדים במרכז הארץ", טוענת ח"כ זנדברג. ההצעה המונחת על שולחן הוועדה היא לקיים בשעות הבוקר קו רכבת מהיר מהדרום שידלג על תחנות ביניים – ובהם בת ים.

"אני חוששת כי כחלק מהניסיון להיעתר לבקשה, תושבי בת ים יהיו אלו שיפגעו", כותבת פיאסצקי-מורג. "בהגיעכם להחלטה שתקל על תושבי הדרום, אל תפגעו בתושבי בת ים. מאפייניה של פריפריה אינם רק גיאוגרפיים אלא גם חברתיים. חלק מתושבי העיר לא יכול להרשות לעצמו רכב פרטי והוא תלוי באופן מוחלט בתחבורה הציבורית. מצאו את הדרך לצדק ושוויון בין כולם מבלי לפגוע באחד כדי להיטיב עם האחר".

פורסם על ידי