עתירה לבג"ץ: הליך בחירת רב עיר בבת ים "פגום ומזוהם"

העתירה לבג"ץ

העתירה לבג"ץ

הבחירות לתפקיד רב עיר בבת ים, שעתידות להתקיים בעוד כשבועיים בתחילת חודש דצמבר, עומדות כרגע בספק. חבר המועצה אורי בוסקילה, יחד עם תושב תל אביב עמיחי שהם, עתרו לבג"ץ נגד קיום ההליך באמצעות עוה"ד אשר דל ומשה שטרייכר.

בעתירתם טוענים בוסקילה ושהם, כי שר הדתות דוד אזולאי פעל שלא כדין, "כאשר החליף ולמעשה הדיח ללא סיבה ועדת בחירות מכהנת, כולל דיין מכהן ששימש כיו"ר הועדה. כן, ועדת הבחירות החדשה פעלה שלא כדין, כאשר ביטלה את הליכי הבחירות שכבר בוצעו על ידי ועדת הבחירות הראשונה".

בעתירתם מציינים השניים כי ב-17 באוקטובר קבעה השופטת אופירה דגן-טוכמר מבית הדין האזורי לעבודה בת"א, בהליך אחר, כי התרשמה ששר הפנים אריה דרעי התערב התערבות פסולה בהליכי בחירת רב עיר בבת ים, תוך ניצול עוצמה וכלים הנתונים לו כשר הפנים, כדי להשפיע על הליכי הבחירות לבחירת רב עיר בבת ים". לטענת העותרים, התערבותו של שר הפנים "זיהמה את הליך הבחירות לבחירת רב עיר בבת ים".

עוד טוענים העותרים, כי עיריית בת ים נמצאת תחת גירעונות כספיים אדירים ונתונה לחסדיו של שר הפנים בענייני תקציבה, ואינה מסוגלת לעמוד בפני לחציו או הוראותיו של שר הפנים בכל עניין הקשור לבחירת רב העיר בבת ים. "מצב דברים זה של השפעה בלתי הוגנת של שר הפנים על הליכי הבחירות, מעקרת לחלוטין את האופי הדמוקרטי מקומי של הבחירות והופכת את הבחירות ותוצאותיהן למהלך המוכתב על ידי שר הפנים, באופן בלתי דמוקרטי", הם טוענים.

דרעי+אזולאי650

בוסקילה ושהם מציינים בעתירתם כי הערים תל אביב ובת ים נמצאות בהליכים של איחוד רשויות. "בתל אביב לא מכהן רב עיר, ושר הדתות לא מקדם הליכים לבחירתו", הם טוענים, "בחירת רב לעיר בת ים בעת הזו, תביא לכך שלאחר איחוד הערים יהיה הרב הנבחר גם רבה של תל אביב, בלא שנבחר באופן דמוקרטי על ידי נציגי תושבי העיר תל אביב. המהלך המתוכנן על ידי שר הדתות בו הוא מקדם דווקא את הליכי בחירת רב העיר בת ים ומשפיע על זהותו, בניגוד לכך שאינו מקדם בחירת רב בעיר תל אביב, נועד לבצע מחטף של בחירת רב המועדף על שר הדתות שבסופו של דבר יהיה רבה של העיר המאוחדת הגדולה בישראל".

טענה זו של העותרים מקבלת חיזוק משמעותי, כך לטענתם, לאחר שב-7 בנובמבר דרשה הרבנות הראשית לישראל משר הדתות לבוא ולנמק בפניה מדוע הוא בוחר לקדם את הליכי הבחירות דווקא בערים מסוימות ולא עושה כן בערים אחרות".

בנוסף טוענים העותרים לפגמים מהותיים במינוי חברי ועדת הבחירות החדשה, ומציינים כי החלפתו של יו"ר ועדת הבחירות "נעשתה שלא כדין, והצגתו כמי שביקש להתפטר מתפקידו אינה מגובה בכל מסמך ומנוגדת לעולה מהמסמכים הקיימים".

טרם התקבלו תגובות לעתירה.

פורסם על ידי