עיר לומדת: נפתחה כיתה להשלמת השכלה

משלימים 12 שנות לימוד | צילום: מכללת בת-ים

משלימים 12 שנות לימוד | צילום: מכללת בת-ים

אף פעם לא מאוחר ללמוד. את זה מוכיחים בפועל הלכה למעשה 30  תושבים, שהחלו לאחרונה את לימודיהם להשלמת השכלה ל-12 שנות לימוד במכללת בת-ים. מעיריית בת-ים נמסר כי תכנית הלימודים משיקה לרמת הלימודים בתיכון. בוגריה נבחנים בבחינות גמר של משרד החינוך במגוון מקצועות ובהם אזרחות, הבנת הנקרא, מתמטיקה, חיבור והבעה בכתב, מחשבים וגאוגרפיה. התכנית תסייע להם בלימודי המשך במקצועות דוגמת הנדסאות בניין, הנהלת חשבונות וחשבות שכר, שבהם נדרשת השכלה של 12 שנות לימוד.

הלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות הערב בשני סמסטרים, כל אחד נמשך חמישה חודשים. זאת כחלק מפעילות האגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך כאשר היא ממומנת על ידו בשיתוף העירייה.

מהעירייה נמסר עוד כי השלמת השכלה ל-12 שנות לימוד משתלבת בתכניות רבות לאוכלוסיה הבוגרת במסגרת תכנית "עיר לומדת" אליה הצטרפה בת-ים לפני כשנתיים. המודל בישראל שואף לקדם למידה לאורך החיים תוך פיתוח והעשרה של הפוטנציאל האנושי באמצעות למידה בכל שלב, בהנחה כי לימודים לאורך החיים מספקים יתרונות חברתיים, כלכליים ותרבותיים ללומדים ולקהילה.

עופרה שמיח, מנהלת מכללת בת-ים, מסרה: "העיר בת-ים שמה את התושב במרכז ומאפשרת מגוון אפשרויות למידה בכל שלב ובכל גיל. אני מזמינה כל אחד ואחת להצטרף ללמידה בתחום הקרוב ללבו במכללה".

 

פורסם על ידי