עיריית בת ים תשלם 70,000 ש"ח בתביעה ייצוגית נגדה

אזור חנייה מוסדר

אזור חנייה מוסדר

שופטת בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, שושנה אלמגור, פסקה לאחרונה כי עיריית בת ים תשלם 70,000 ש"ח במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה. 5,000 ש"ח מהסכום שפסק בית המשפט ישולמו כגמול לתובע שהגיש את התביעה, ו-65,000 ש"ח ישולמו לעורך דינו כשכר טרחה.

התביעה הייצוגית נגד העירייה על סך 1.6 מיליון שקלים הוגשה לפני כחמישה חודשים על ידי תושב מודיעין, שטען כי בחודש נובמבר 2016 הוא החנה את רכבו ברחוב ארלוזורוב בבת ים כדי לבקר את אמו הקשישה הגרה בעיר. לטענתו הוא שילם דמי חנייה באמצעות "פנגו", אך לימים התברר לו כי עיריית בת ים אינה מחייבת תשלום דמי חנייה במקום בו הוא חנה. לדבריו, בדיקה שערך בעירייה העלתה כי רק באזורים ספציפיים בעיר מתבצעת "אכיפה מסודרת" המחייבת תשלום, והאזור בו חנה לא כלול בהם. למרות כל זאת נגבו ממנו דמי חנייה.

לטענת התובע הייצוגי, חיוב וקבלת דמי חנייה במקום שאין בכלל צורך לשלם אותם היא מנוגדת לחוק. "כשל זה של גביית כספים שלא לצורך מתקיים מזה זמן רב ובאופן גורף", טען התובע בכתב התביעה.

שילוט-מקום-חנייה-650מוסדר

לפני כחודש הודיעה עיריית בת ים לבית המשפט, כי היא פעלה להסדרת אזורי החנייה בתשלום בעיר וכי באתר העירייה מתפרסמים הרחובות בהם יש לשלם דמי חנייה. כמו כן הודיעה העירייה כי וידאה שאבני השפה ברחובות בהם יש לשלם דמי חנייה צבועים כחול-לבן וכי מוצבים בהם תמרורים המורים על הסדרי חנייה.

נוכח זאת קבע בית המשפט כי הבקשה לאישור התביעה כתביעה ייצוגית נדחית, אך קבע תשלום גמול לתובע ושכר טרחה לעורך דינו בסך כולל של 70,000 ש"ח. "בקשת האישור עסקה בתובענה מנהלית ראויה, שהביאה לתיקון מחדל. תובענות כאלה חשוב לעודד", פסקה השופטת אלמגור, "והדרך לעשות כן היא פסיקת הגמול ושכר טרחה".

פורסם על ידי