עימות במגזר החרדי סביב מתחם החינוך ברח' סמטת הוורדים

מתחם הגן | צילומים: טלי בנדו לאופר

מתחם הגן | צילומים: טלי בנדו לאופר

המשטרה ופקחים עירוניים הוזעקו הבוקר למבנה עירוני ברחוב סמטת הוורדים בבת ים בו פועלים זה בצמוד לזה גן אמונה החרדי ו"בית חם לנוער חרדי" – זאת בעקבות טענות מטעם שני הצדדים על ונדליזם, כאשר כל אחד מאשים את רעהו בוונדליזם.

לפני כשנה קיבלה אגודת ישראל, המפעילה את גן אמונה, אישור להשתמש במבנה בבעלות העירייה ברחוב סמטת הוורדים. המבנה כולל שתי כיתות, כשדלת מפרידה ביניהן, ורק באחת מהן הופעל הגן. הכיתה השנייה נותרה פנויה זמן מה, ובהמשך החליטה מחלקת הרווחה בעירייה למקם שם בית חם עבור נוער חרדי מנותק – נוער אשר נשר מלימודיו וזקוק לתמיכה וחיזוק. באגודת ישראל התרעמו על המהלך, זאת מאחר וביקשו להרחיב את גן הילדים גם אל הכיתה השנייה.

גורמים בעירייה טענו הבוקר, כי הבית החם של הנערים הושחת ואת האצבע המאשימה כיוונו כלפי אנשי גן אמונה. בגן אמונה דחו את הטענות נגדם בתוקף ואף טענו כי הגן הוא שהושחת ולא הבית החם.

"מי לא היה פה הבוקר, אנשים מהעירייה, פקחים, משטרה, וגם מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי", אמר לנו עובד גן אמונה, "אחרי שהם ראו את המקום, הם הבינו שאין מה להגיש תלונה במשטרה ויש להפריד את הגן מהבית החם בצורה מופרדת ומוחלטת".

"לא הושחת בגן שום דבר, ראיתי את זה במו עיני", אמר לנו מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי, "אני נכנסתי פנימה לתוך מבנה הגן ולא ראיתי דבר שאינו תקין. הכל היה בסדר. אני מסרתי לעובדי הגן שאם דבר הושחת או נהרס יש לפנות למשטרה ולהתלונן. שורש העניין הוא שאנשי הגן והבית החם לא מסתדרים. מה שקרה ככל הנראה הוא שבאספת הורי הגן מפאת חוסר מקום שמו כיסאות בצד של הבית החם, והם חשו שפולשים להם למקום. חשוב לי לציין שעובדי הגן לא קיבלו אישור מהעירייה להיכנס לבית החם, הם עשו זאת על דעת עצמם".

בכיר בעירייה אמר: "עובדי הגן מעוניינים בכיתה שבה פועל הבית החם. הם ביקשו אותה גם מראש העיר, ונמסר להם שאין צורך בגן חרדי נוסף, לכן הם כל כך זועמים. הם הלכו ועשו רישום מטעם עצמם כדי לפתוח גן חדש, על אף שנאמר להם שאין להם כיתה".

מחצלת650

אחד מעובדי הגן אמר מנגד: "יש לנו 60 ילדי גן, ככה שהמקום בהחלט נדרש. רק שבעירייה שמים לנו רגליים. כל השנה היו דיונים בנושא עם ראש העיר שהיה מאוד בעד, אבל לאחר חודש וחצי הוא שינה את פניו. השפיעו עליו שלא לתת לנו". לדבריו, עיריית בת ים הגיעה להסדר עם אגודת ישראל בו תוכל לקבל את הכיתה, הסכם כאמור אותו הכחיש מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי.

ועוד אמר אחד מעובדי הגן: "בעקבות ההסכם התחלנו להכניס כיסאות ושולחנות לכיתה, אבל אתמול במוצאי שבת אחרי הרבה זמן שהנערים לא היו במקום, הם הגיעו, ראו את זה וככל הנראה התעצבנו".

היום בבוקר (ראשון), כך על פי טענת עובד הגן, הוא מצא את הגן מושחת: בקבוקים שבורים, ציוד וחומרי הגן נהרסו ומטף כיבוי אש רוסס על כל תכולת הגן. "אני לא יודע איך החליטו שהבית החם של הנערים הושחת, אבל אחרי הביקור של המשטרה, הפקחים והעירייה הבינו שאין אמת בדבר ונדרשת הפרדה מוחלטת".

מעיריית בת ים נמסר בעניין: "אנו רואים בחומרה רבה פגיעה ברכוש ציבורי והנושא נמצא בבדיקת משטרת ישראל. המבנה משמש באופן זמני כבית חם לנוער חרדי (נוח"ם), עד קבלת אישורי תקינה שיאשרו את שימושו כמעון או גן לחינוך מיוחד".

הבית החם

הבית החם

שולחן650

פורסם על ידי