סגן ראש העיר אלי כהן: נערוך ביקורי פתע בבתי אבות

"אעזור כמיטב יכולתי". תמונת המחשה

"אעזור כמיטב יכולתי". תמונת המחשה

על רקע תיעוד האלימות בבית אבות בצפון, יוצא מחזיק תיק הגמלאים בעיריית בת-ים וסגן ראש העיר אלי כהן בקריאת נרגשת לקשישי העיר: "יש לכם למי לפנות".

לאחרונה התוודענו לאלימות קשה כלפי קשישים חסרי ישע בבתי אבות, זאת לאחר שמטפל תיעד את עמיתיו מכים, חובטים, שומטים וזורקים קשישים על מיטתם ללא רגש. "היה לי מאוד קשה לראות את המראות האלו, ובמה שבכוחי לעשות – אעשה כדי לשפר את איכות חייהם", אמר השבוע מחזיק תיק הגמלאים בעיריית בת-ים וסגן ראש העיר, אלי כהן.

לדברי כהן, "בבת-ים יש מספר בתי אבות ובכוונתי לערוך בהם ביקורות פתע. אני אבדוק את הדברים עם ראש העיר באשר למה שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו גם נתקשר למשרד הבריאות כדי לוודא שהם מגיעים לביקורת. זה דבר חשוב מאוד".

איך לדעתך הגענו למצב שמטפלים מתעללים כך באנשים חסרי ישע?

"אין לי מושג, זה פשוט רוע לב. לדעתי במצב הזה אשמות גם משפחות הקשישים, הן מזניחות אותם ולא מגיעות לבקר. אני מציע למשפחות לבוא לבקר בשעות לא שגרתיות, לראות מה קורה עם היקרים שלכם. אני מוכן להצטרף אל משפחות לביקורים בבתי אבות ולראות מה קורה בין כותליהם".

סגן ראש העיר אלי כהן | צילום: אלבום פרטי

סגן ראש העיר אלי כהן | צילום: אלבום פרטי

אתה מכיר את בתי האבות בעיר?

"בהחלט, אני מכיר אותם מתוקף תפקידי ויכול להגיד למשל שב'בית בלב' מצ'פרים עובדים מצטיינים וזה נותן להם מוטיבציה שעובדת לטובת הקשישים. אני ערכתי ביקור במקום ואני יכול לומר שיש טיפול יפה, הם דואגים לאנשים לפי מה שאני ראיתי".

איך קיבלת את תיק הגמלאים? 

"רציתי אותו מאוד. שאלו אותי למה לי והציעו דברים שקשורים לנוער, תרבות ועוד. אני רציתי את התחום הזה מתוך מחשבה שגם אני אהיה גמלאי בעצמי יום אחד, ולכן, מתוקף תפקידי, אם יש גמלאי בעיר עם קושי או תלונה, הוא מוזמן לפנות אלי. אני אוכל לערב את שאר בעלי התפקידים כמו עובדת סוציאלית ואעשה כמיטב יכולתי לעזור. אפשר לפנות אליי בטלפון 052-2720011".

פורסם על ידי