נכנסנו לשנת בחירות!

נכנסנו לשנת בחירות!

2018 כבר פה, מה שאומר שהשנה יתקיימו בחירות בבת ים – לראשות העיר ולמועצת העיר. אמנם זה יקרה רק בעוד 10 חודשים, אבל אם נראה לכם שהבחירות רחוקות תתפלאו לדעת שבחדרי חדרים, בבתי קפה ובבנייני משרדים דברים קורים. טווים קשרים, מתכננים קמפיינים, הוגים אסטרטגיות ובונים תכניות לממן את כל זה.

מה יהיו הססמאות הבולטות של מערכת הבחירות הקרובה? איזה סוגיות יעמדו במרכז סדר היום הציבורי? בשבועות הקרובים כנראה נדע. חינוך, תרבות, דת, ספורט, איכות הסביבה, פיתוח, בנייה – הבחירות כנראה יעסקו בכל זה. בשלב זה גם לא ידוע איזה מקום ומשקל יהיה לנושא האיחוד האפשרי בין בת ים לתל אביב, או למצבה הכלכלי הקשה של עיריית בת ים ומינויו המסתמן של חשב מלווה לעירייה.

מי יתמודד על ראשות העיר?

כפי שזה נראה כעת, אין הרבה קופצים על תפקיד ראש עיריית בת ים. ראש העיר יוסי בכר מתכוון להתמודד על קדנציה שנייה והוא מטבע הדברים כראש עיר מכהן נחשב מועמד מוביל. חבר המועצה אלי יריב, שהפסיד לו בהפרש זעום בבחירות המיוחדות שנערכו לפני 3 שנים, לא חושף בינתיים את הקלפים שלו ולא ידוע מהן תכניותיו לקראת הבחירות הקרובות והאם יתמודד שוב על ראשות העירייה.

מי שכן מגלה את כוונתו להתמודד על ראשות העיר הוא חבר המועצה אורי בוסקילה, שבבחירות 2013 התמודד למועצה בלבד ברשימה עצמאית וזכה ב-3 מנדטים.

מלבד בכר ובוסקילה (ואולי גם אלי יריב), ישנם מועמדים נוספים ששוקלים התמודדות על ראשות העיר: חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג (שרוצה להיות האישה הראשונה בראשות עיריית בת ים), חבר המועצה ששון אליהו (שהתמודד על הראשות ב-2013 מטעם הליכוד וקיבל 18% מהקולות), ויו"ר יש עתיד בבת ים ירון לוי, שבבחירות 2013 התמודד למועצה בלבד מטעם מפלגתו אבל לא הצליח לעבור את אחוז החסימה.

ומה לגבי המועצה…?

מועצת העיר בבת ים מונה 25 חברים, וכל מועמד לראשות העיר מבין היטב שאם הוא רוצה לשלוט אחרי בחירתו ולמנוע בלגן בתוך המועצה הוא חייב מספר כיסאות מוגבר במועצה. מבחינת בכר, אם ייבחר, כדי להמשיך ליהנות מרוב מוצק הוא יצטרך לשמור על 8 המנדטים שהוריש לו לחיאני וזו לא משימה פשוטה.

בין הרשימות הצפויות להתמודד בבחירות הקרובות: הרשימה של חבר המועצה ויקטור טל (כמעט 2 מנדטים ב-2013), רשימה מתחדשת של ש"ס בראשות רפאל ברנז (4 מנדטים ב-2013), הרשימה העצמאית של אורי בוסקילה (3 מנדטים ב-2013), רשימת הליכוד בראשות ששון אליהו (2 מנדטים ב-2013), רשימת מרצ בראשות קטי פיאסצקי-מורג (מנדט אחד ב-2013) הרשימה של ישראל ביתנו בראשות אירינה גנין (3 מנדטים ב-2013),  רשימה של ירון לוי מטעם יש עתיד, רשימה עצמאית חרדית חדשה של פעיל הציבור שמעון שמואלי, ורשימה עצמאית חדשה של פעיל הציבור אבי אריה התומך באיחוד עם ת"א.

מועמדת חדשה נוספת היא פעילת הציבור עו"ד ענבל פלאח יעקב, שמתכוונת להתמודד על מקום במועצת העיר. רוב הסיכויים שתשתלב באחת הרשימות הקיימות או החדשות.

844 קולות קיבלה בבחירות 2013 רשימת הירוקים (בראשות אסף כהן ואורי בן עטיה). אז הם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה, וייתכן שיחליטו להתמודד שוב גם בבחירות השנה.

תרשמו ביומן… 30 באוקטובר 2018

את חגיגת הבחירות המקומיות יכולה לשבש כנראה רק מערכת בחירות ארצית. אם ראש הממשלה נתניהו לא יתפטר מתפקידו או יחליט לפרק את הממשלה והבחירות לא יוקדמו, אז כבר יש תאריך לבחירות המקומיות: ב-30 באוקטובר 2018 תצעד בת ים לקלפי.

אם הבחירות הארציות יוקדמו, הן כנראה ידחו את הבחירות המקומיות למועד מאוחר יותר, ובמציאות הישראלית זה לא תרחיש דמיוני. ייתכן שזו אחת הסיבות לכך שמערכת הבחירות, לפחות כלפי חוץ, עדיין מנומנמת.

כך או אחרת, 2018 כבר כאן, והיא כאמור שנת בחירות… נמשיך לעדכן כל הזמן!

פורסם על ידי