נכה בכיסא גלגלים: הופעות הקיץ באמפי לא מונגשות לנו

ציפורה ציפי אילת | צילום אלבום פרטי

ציפורה ציפי אילת | צילום אלבום פרטי

כמו אלפים רבים מתושבי בת ים, גם ציפורה ציפי אילת, בת 64, נכה המרותקת לכיסא גלגלים, רצתה ליהנות מהופעתה של הזמרת עדן בן זקן באמפי פיס בעיר, לפני כשבוע. היא התלבשה, התאפרה ויצאה אל האמפי. מה רבה הייתה אכזבתה שעה קלה לאחר מכן, כשנאלצה לשוב אל ביתה אחרי שגילתה שההופעה אינה מונגשת לנכים כמוה.

"נכנסתי אל האמפי מהשער שנמצא בטיילת, ברחוב דרך בן גוריון", היא מספרת, "היה קשה לזוז על שביל ההליכה שמוביל אל מתחם ההופעה כי היו שם המון אנשים. בנוסף, על השביל הוקמו דוכנים לממכר מזון, שתייה ועוד דברים, ככה שבקושי הצלחתי להתקדם עם הכיסא. יותר מחצי כיסא שלי נסע על הדשא וזה היה מאוד קשה ולא נוח. הדרך הזו משופעת מה שמאוד הקשה עליי, כל הזמן ביקשתי סליחה מאנשים כדי להתקדם ולנסות להגיע אל אזור הישיבה. היו יכולים לחסוך לי את הבעיה הזו אם היו פותחים את השער התחתון".

אכן, לאמפי פיס ישנם שני שערי כניסה: האחד ברחוב דרך בן גוריון שנמצא על הטיילת, והשני בשד' העצמאות שצמוד לאזור הישיבה ממנו נכנסים בדרך כלל האמנים. שער זה הוא בגובה הרחוב ואין בכניסה אליו שיפועים. לו היו פותחים את השער התחתון לנכים, יכולה הייתה ציפורה ציפי להגיע בקלות ובנוחות אל אזור הישיבה. לצערה, בזה לא הסתיימה הבעיה.

עדן בן זקן | צילום: יח"צ

עדן בן זקן | צילום: יח"צ

"הגעתי אל אזור הישיבה, והכל היה תפוס", היא ממשיכה ומספרת. "לא יכולתי לעמוד באמצע השביל כי אנשים עוברים שם. אני תמיד נצמדת לקיר ולא מפריעה לאף אחד, אבל הפעם היו הרבה אנשים והם עמדו בכל מקום. בסופו של דבר הבנתי שאין לי מקום להיות בו בשקט ובבטחה אז ביקשתי מהשוטרים שיפתחו לי את השער התחתון ויצאתי החוצה. פחדתי שאנשים יפלו עלי, היו המון ילדים שקפצו והשתוללו. זה היה מיצג של חוסר אכפתיות מוחלט מהנכים, פשוט לא הגיוני שאת עיריית בת ים לא מעניין איך אנחנו נסתדר. בכל עיר אחרת דואגים לנכים".

ציפורה ציפי מרותקת לכיסא גלגלים כבר 25 שנה, לאחר שחלתה בגיל שנתיים במחלת הפוליו. בעבר הסתייעה בקביים אך לפני 25 שנה מצבה החמיר. "אני לא יכולה ליהנות מהמופעים שיש בעיר וחבל. צריך להפיק לקחים מההופעה הזאת ולהתחשב בנו, גם לנכים מגיע לראות מופע שהעירייה מביאה לכל תושבי בת ים. גם אנחנו חלק מהעיר".

תגובת עיריית בת ים: "האמפי פיס, כמו כל מוסדות התרבות בעיר,  מונגשים לבעלי מוגבלויות ובקדמת הבמה הוקצו מקומות ישיבה לבעלי כסאות גלגלים, שרבים מהם נכחו בהופעה. אנו מצרים על אי הנוחות ומזמינים את התושבת לאירועים הקרובים שיתקיימו באמפי, ואנו נדאג שהיא, כמו כל בעלי כיסאות הגלגלים, תוכל ליהנות מההופעה".

 

פורסם על ידי