משרד התחבורה ישדרג עשרות תחנות אוטובוס ברחבי העיר

תחנת אוטובוס דיגיטלית | צילום עיריית רמה"ש

תחנת אוטובוס דיגיטלית | צילום עיריית רמה"ש

משרד התחבורה יממן את החלפתן ושדרוגן של עשרות תחנות אוטובוס בבת ים. במקום התחנות הישנות, משרד התחבורה צפוי להציב ברחבי העיר תחנות דיגיטליות מתקדמות. לדברי חבר המועצה שמעון וקנין, "לא מדובר בתחנות רגילות, אלא בתחנות מאוד איכותיות ויקרות שאין במקומות אחרים בארץ. על הגג של כל תחנה יהיה לוח דיגיטלי שיציין את זמן הגעתם של האוטובוסים. מסביב לתחנות יישתלו עצים וצמחיה".

בישיבת ועדת הכספים העירונית לפני כחודש, התבקשו חברי הוועדה לאשר תב"ר (תקציב בלתי רגיל) בסך מיליון שקלים מקופת העירייה לטובת פרויקט הנגשה, שיקום ותאורה של תחנות האוטובוס בעיר. בישיבה נכח גם חבר המועצה וקנין, שהעיר כי כך גם התחנות ישודרגו בקרוב במימון משרד התחבורה. "אם אתה צודק, לא צריך את התב"ר", העיר גזבר העירייה חיים אברהם.

השבוע אמר לנו וקנין: "פניתי אל משרד התחבורה כדי לזרז את העניין ואני מאמין שהחלפת התחנות תקרה בקרוב".

לפני חודשים אחדים הוצבה ברמת השרון תחנה דיגיטלית מתקדמת שבמרכזה יש לוח אלקטרוני גדול עם מסך מגע, המעדכן בזמן אמת על תנועת האוטובוסים. בנוסף, נגיעה במסך מאפשרת לנוסע לבחור את יעד הנסיעה או את הקו המבוקש, ולקבל את המידע הרלוונטי לגביו. המידע שמוצג לנוסעים כולל מנגנון לתכנון מסלול, לרבות החלפת קווים וחישוב זמני הנסיעה עד ליעד. הנתונים מתעדכנים ישירות ממערכת הרישוי וממרכז השלטים הארצי של משרד התחבורה.

פורסם על ידי