משרד הפריפריה אישר מיליון ש"ח לחונכות תלמידי בת ים

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אישר לאחרונה בקשה שהגישה עיריית בת ים במסגרת "קול קורא" שפרסם המשרד עבור שירותי חונכות לתלמידים בפריפריה החברתית. הקול הקורא נועד לתקצוב חונכות לימודית ורגשית, אשר תוצע לכל המגזרים ותפעל כפעילות שמחוץ למערכות הלימוד הרשמיות. במסגרת פרויקט זה אושר לעיריית בת ים תקציב של מיליון שקלים.

התלמידים שיזכו לשעות חונכות יאותרו לפי החלטת ועדת היגוי יישובית, בהתחשב בהמלצות בתי הספר כי תלמידים אלו מגלים קשיים בתפקודם הלימודי או החברתי-רגשי-התנהגותי. את הגשת הקול קורא מטעם העירייה הוביל סגן ראש העיר וממלא המקום, רפי ברנז.

על פי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הפריפריה החברתית כוללת גם רשויות מקומיות שאינן מצויות בנגב או בגליל ועונות לקריטריונים מסוימים שהוגדרו ע"י המשרד. "הפריפריה לא כוללת רק את הנגב והגליל", מסביר ברנז, "יש מספר שכונות בבת ים שנחשבות לחלשות מבחינה סוציו-אקונומית, למשל עמידר, אזור רחוב בן גוריון (הטיילת), רמת הנשיא, רמת יוסף ועוד. הפרויקט הזה ייתן עבודה לסטודנטים ובכלל לכל תושבי בת ים, וכמובן ייתן מענה חשוב לילדים ויעזור להביא אותם לרמה אחידה עם שאר הכיתה".

ברנז הוסיף ואמר: "בנושא הזה אני מייצג את כל תושבי בת ים. נכון שהציבור הדתי שלח אותי למועצה, אבל יש לי אחריות לכולם. לאורך כל השנים דרשתי חלוקה שווה וברוך השם הגענו למצב הזה. הכסף ילך על פי קריטריונים, ומי שזקוק לחונך ועזרה – יקבל. אנחנו לא נחסיר מאף אחד דבר שמגיע לו".

פורסם על ידי