מי ראה את כתב היד האבוד של הרב גד כהן ז"ל?

הרב גד כהן ז"ל | צילומים באדיבות המשפחה

הרב גד כהן ז"ל | צילומים באדיבות המשפחה

כשבועיים לאחר פטירתו של הרב גד כהן ז"ל, ממגידי השיעורים הראשונים בבת ים, מבקשים כעת בני משפחתו לקיים את צוואתו – להוציא לאור ספר אותו כתב במשך שנים ארוכות מאוד. מעבר לעלות הכספית היקרה שבהוצאת הספר לאור, מסתבר כי חומר הגלם עצמו נעלם לפני כ-20 שנה ואיש אינו יודע היכן הוא.

לדברי בני משפחתו, במהלך ימי השבעה אורחים רבים סיפרו להם על כתב היד וציינו שראו אותו, אבל איש אינו יודע כמה עותקים יש ממנו והיכן הם נמצאים. ההנחה היא שיש עותק אחד בלבד. "מדובר בכ-300 דפים מודפסים שהוא עמל עליהם והיו בביתנו ועכשיו הם אינם", מסבירה שרה אלמנתו, "אם מישהו שמע או ראה את הספר, אנחנו מאוד נשמח לקבל אותו. אנחנו רוצות לקבל את הספר כדי להוציא אותו לעילוי נשמתו. בשבעה המון רבנים באו לנחם אותנו, כולם ידעו להגיד שלמרות הייסורים החזקים שעבר, האמונה בבורא עולם לא ירדה. בשיא הייסורים הוא היה בשיא ההתחזקות, תמיד האמין שהתורה היא אמת והתפקיד שלנו הוא למצוא את הספר שלו ולהוציא אותו לאור, זו הייתה בקשתו האחרונה".

בתו אורטל מספרת: "אבא כתב ספר של חידושים לפרשת השבוע לו, הוא קרא לו 'צפיחת בדבש' (כך במקור), הוא כתב דף ועוד דף במשך שנים עד שהתגבש לספר. הוא עמל עליו הרבה זמן וזו הצוואה שהוא הותיר לנו – להוציא אותו לאור. הוא אמר זאת במפורש. אני עצמי הבטחתי לאבא לפני חתונתי שאני אעזור לו להוציא את הספר".

הרב כהן היה בן 59 בלבד במותו. בשעת בוקר מוקדמת הוא נפטר בסוכתו ברחוב ירושלים. כמעט שבועיים חלפו מאז ואשתו שרה כואבת מאוד. "אני פשוט מתה מבפנים, ואני בורחת לבורא עולם שנותן לי את הכוח כי בלעדיו הייתי מתאבדת", אומרת שרה בכאב, "הוא היה תלמיד חכם שאהב את בורא עולם. לפני 21 שנה הוא עבר ייסורים קשים, ולמרות הכל דבק בשם. היה אדם משכמו ומעלה. הייתה לי הזכות להביא ממנו ילדים, מנשמה כזו גבוהה. עכשיו המחשבות הורסות אותי, אולי הייתי צריכה להתנהג אחרת, אולי טעיתי בדברים מסוימים, אולי לא התייחסתי ברצינות לספר, אבל עכשיו המטרה היא להמשיך הלאה, למצוא אותו ולהוציא אותו לאור, להגשים את הצוואה שלו".

אורטל: "היה לנו קשר מאוד קרוב, אחי הבכור ינון ואני זכינו להכיר את אבי לפני הייסורים שעבר. הוא היה שואג את התורה בבית הכנסת, ככה נאמר לנו. הוא אף פעם לא כעס, גם כשהתנהגו אליו לא יפה הוא אף פעם לא כעס או שמר טינה. הוא היה אדם שכולו לב. אני זוכרת איך שהוא היה מברך על כל דבר, את שיעורי התורה. הוא לא חיפש את תענוגות העולם, הוא היה אדם רוחני ונפטר מוות רוחני בהושענא רבה בסוכה. הוא החזיר המון אנשים בתשובה. המון".

ינון: "אני מתחבר לכל מה שנאמר כאן, כל מה שנותר לי להגיד זה שזכיתי להיות הבן שלו ותודה שהשם זיכה אותי בכך".

יש לכם מידע רלוונטי בנוגע לספר? התקשרו לשרה: 054-6858844.

האזכרה לזכרו

האזכרה לזכרו

פורסם על ידי