מי יאיר את הרחוב הכי חשוך בבת ים?

רחוב הנגבה בלילה - צולם עם פלאש

רחוב הנגבה בלילה - צולם עם פלאש

תושבת רחוב הנגבה (שכונת עמידר) גלית אמסלם, אם לשישה, מנהלת בשנה האחרונה התכתבות ארוכה מול עיריית בת ים בנוגע להתקנת עמודי תאורה ברחוב בו היא מתגוררת. "מדובר במקום מאוד חשוך, בלילה לא רואים כלום. הייתי הרבה זמן בקשר עם העירייה בנושא. בחג פורים האחרון אפילו ראש העיר יוסי בכר היה כאן, הוא ראה שברחוב שלנו יש שמונה בתים ואין עמוד תאורה אחד, הוא הבטיח לטפל בזה".

לפני כחודשיים, מספרת אמסלם, ביקרה ברחוב נציגה מטעם העירייה, והסבירה לה כי בשל עבירות בנייה רבות שקיימות בחלקים רבים בשכונת עמידר, המהוות חסימת שבילים, גדרות שאינן במקומן או שאינן בגבהים המותרים, אין מקום פיזי לעמודי תאורה. לטענת אמסלם, עוד נמסר לה על ידי העירייה לאחר ביקור הנציגה: "אין לנו בשלב זה תכנית אכיפה כוללנית בשכונה, מדובר בהיקפים נרחבים מאוד של עבירות ובעבירות ישנות מאוד – ונבנית תכנית לטיפול. לצד הטיפול בתלונות החלה לאחרונה גם אכיפה יזומה, ומבוצעת אכיפה של עבירות בהיקפים נרחבים אך עדיין לא תכנית מפורטת שממפה את כל השכונה".

אמסלם אומרת כי אינה מקבלת את עמדת העירייה. "יש סמטאות צרות יותר שהתקינו בהן תאורה, למשל בין רח' ויצמן 18 לשדרות העצמאות התקינו עמודי תאורה ומאוד צר שם, יותר מאשר ברחוב שלנו. אם יש עבירות בנייה תטפלו בזה נקודתית, אבל אני משלמת מסים והמינימום שמגיע לי זה תאורת רחוב".

אמסלם מספרת, כי היא ושכניה מאירים את הרחוב בעזרת פרוז'קטורים היישר מביתם. "אי אפשר ללא תאורה, זה חושך מצרים. לפני כמה חודשים הייתה תקיפה בגינה סמוכה, לבעלי גנבו את האופנוע, ואולי עם תאורה מספקת זה לא היה קורה. רחוב שלם בעלטה מוחלטת. יש פה ילדים, זקנים ולא מתפקידנו להאיר את הרחוב. אנחנו משלמים מסים, אז איפה העירייה בשבילנו?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "שכונת עמידר הינה השכונה הראשונה בה בוצע פרויקט החלפת תאורת ברחוב לתאורת לד חדשנית, חסכונית ומתקדמת. לא ניתן להתקין עמודים בשבילים הצרים, אך נדאג להתקנת עמוד בכניסה לשביל במקום".

פורסם על ידי