משחה תחרותי לזכרו של המציל הראשון בבת ים

יעקב גודארד ז"ל | צילומים באדיבות בני משפחתו

יעקב גודארד ז"ל | צילומים באדיבות בני משפחתו

היום שישי (17 בנובמבר) ייערך משחה תחרותי בחוף ריביירה לזכרו של ראשון המצילים בבת ים וותיק השחיינים בישראל, יעקב גודארד, שנפטר לפני כשמונה שנים בגיל 98.

גודארד נולד בירושלים בשנת 1911 וגדל בתל אביב. כבר כנער גילה משיכה עזה לעולם השחייה והיה מתאמן בבריכות השקייה של פרדסים, בים ובבריכות שחייה. הוא השתתף בשתי מכביות והיה אלוף ישראל ב-100 מ' גב ו-100 מ' חזה. הוא גם אמור היה להשתתף באולימפיאדה של מערב אסיה, שהתקיימה ב-1934, אך בשל מצוקת תקציב הוא נופה מהנבחרת ברגע האחרון. ב-1943 עבר גודארד לבת ים והפך למציל המקומי. אחרי שנים רבות עזב את סוכת המציל ועבר לעירייה כדי לשמש מנהל מחלקת הגננות ועל תרומתו לעיר זכה בפרסים רבים.

את האירוע מחר שיכלול משחים תחרותיים (500 מ', 1,500 מ', 3,000 מ' ו-5,000 מ') המיועדים לגילאי 8 ועד מבוגרים, שייערך לראשונה השנה, מארגנים בנו של גודארד, אלי, ומפיק המשחים, יעקב פרי (הירשמו כאן להשתתפות באחד המשחים).

"מדובר בדמות בת ימית מאוד מוכרת, במשחה נחלק גם ספר על אבי שכתב אחי יוסי", מספר אלי, שבעצמו היה מציל בבת ים. "מהיום שאבי נפטר אני מנסה לארגן את המשחה הזה וסופסוף הצלחנו להוציא את זה לפועל. אני מאוד מתרגש. אנחנו מצפים ל-100-150 שחיינים ואני אדאג לערוך את האירוע הזה בכל שנה, כל עוד אני חי".

במשחים ישתתפו 11 שחיינים ושחייניות מאגודת הפועל בת ים. מאמן הפועל בת ים, מאיר לויה, נשמע נרגש לקראת האירוע: "מדובר ביוזמה יפה ואני חושב שאנחנו כעיר הסמוכה לחוף הים צריכים לעודד יוזמות מסוג זה. צריך לערוך בחופים שלנו כמה שיותר תחרויות של מים פתוחים וטריאתלונים, אלו היום ענפים שנמצאים בתאוצה. כך נהפוך את חופי בת ים לבית מקדש לכל חולי הים, שחיינים וטריאתלוניסטים. יש לנו את רצועת החוף היפה בארץ וזה המנוף הגדול ביותר כדי לקדם את תדמית העיר, מה עוד שאנחנו אימפריה של שחייה".

המציל-הראשון650

פורסם על ידי