מחקר: רבע מהילדים בבת-ים זקוקים לדיאטה

מחקר: רבע מהילדים בבת-ים זקוקים לדיאטה

ממחקר שערכה לאחרונה קופת חולים "מכבי שירותי בריאות" וממצאיו פורסמו בעיתון "ידיעות אחרונות", עולה כי 24.9% מהילדים בבת-ים בגילאי 4-10 זקוקים לדיאטה.

החוקרים בדקו באמצעות הנתונים המופיעים במאגר הממוחשב של הקופה את הילדים המבוטחים בגילאי 4־10 בערים הגדולות בישראל, זאת לפי מדד מסת הגוף המאפשר לבדוק בהתאם לגובהו ולמשקלו של הילד האם הוא במשקל תקין, או שמא הוא סובל מעודף משקל או תת-משקל. מקופת החולים נמסר כי  ילדים עם עודף משקל והשמנת יתר סובלים מכאבי ראש ממושכים, הפרעות נשימה בשינה שעשויות לפגוע בערנות ובריכוז בלימודים, סוכרת, עודף כולסטרול, לחץ דם גבוה, כאבי שרירים ומפרקים. בנוסף לכך, מחקרים הוכיחו כי ילדים בעלי עודף משקל וילדים שמנים סובלים יותר מהעלבות והצקות מהסביבה בהקשר למראה החיצוני שלהם.

על פי ממצאי המחקר, בעיר באר שבע יש את אחוז הילדים הגבוה ביותר שסובל מעודף משקל והשמנה (25.4%). במקום השני ממוקמת העיר נתניה (25%), ואחריה במקום השלישי דורגה העיר בת־ים (24.9%).

לדברי לימור טל־פוני, דיאטנית ילדים ומנהלת תזונה במחוז השרון בקופת החולים, "אנחנו יודעים שילד שמן בגילאים 5־6 הוא בעל סיכוי של 40 אחוז להיות מבוגר שמן, ולכן בטווח הגילאים האלו אפשר לעשות שינוי ולמנוע השמנה או עודף משקל לטווח ארוך".

בקופת חולים מכבי מציעים לאחרונה סדנאות לילדים בעלי משקל עודף. הטיפול מתייחס לכל ההיבטים הנוגעים לבעיית ההשמנה, לרבות תזונה ופעילות גופנית והיבטים רגשיים ומשפחתיים. הסדנאות משלבות טיפול פרטני וטיפול קבוצתי, והן מיועדות לשתי קבוצות גיל של ילדים הסובלים מעודף משקל: ילדים בגילאי 6-13 ומתבגרים בגילאי 13-17. הטיפול ניתן על ידי צוות רב מקצועי הכולל רופא ילדים, דיאטן ילדים, עובד סוציאלי, פיזיותרפיסט ומדריך כושר גופני.

 

 

פורסם על ידי