מועצת העיר אמרה "לא" למוניות שירות בשבת

מועצת העיר, אתמול | צילום: טלי בנדו לאופר

מועצת העיר, אתמול | צילום: טלי בנדו לאופר

מועצת עיריית בת-ים דחתה אתמול (שני) ברוב של 19 חברים את הצעתה של חברת המועצה קטי פיאסצקי (מרצ) להפעיל בעיר מוניות שירות בשבת. "בעקבות פניות רבות ומתוך אמונה כי הדבר נכון ונחוץ לעיר בת-ים, אני מבקשת מכם להצביע בעד מוניות שירות בסופי שבוע וחגים, כפי שנהוג בערים רבות אחרות", היא כתבה בהצעתה למועצה.

לדברי פיאסצקי, "עומד לנגד עיניי הנימוק החברתי. תושבים רבים שרוצים לצאת את העיר כדי לטייל או לבקר בני משפחה, אינם מחזיקים ברכב ואין ביכולתם הכלכלית לשלם עבור מונית ספיישל שתוציא אותם מהעיר. חובתנו כנבחרי ציבור להיטיב עם תושבי העיר ולהקל עליהם. צעד אמיץ זה ישפיע לטובה על חייהם של תושבים רבים, וזאת מבלי חלילה לפגוע ברגשותיו של הציבור הדתי בעיר".

בדיון הקצר במועצה טען ראש העיר יוסי בכר כי קיימות ארבע תחנות מוניות בעיר, וכי מדובר בהצעה פופוליסטית שיש להסיר מהשולחן. פיאסצקי טענה מנגד כי מוניות אינן פתרון איכותי לצעירים כי מדובר עבורם בסכומי עתק, אך טענותיה נדחו על ידי בכר.

בסופו של דבר 19 חברי מועצה, לרבות מהאופוזיציה, הצביעו בעד הסרת הצעתה מסדר היום.

חברת המועצה פיאסצקי | תומר נויברג

חברת המועצה פיאסצקי | תומר נויברג

לאחר הישיבה פיאסצקי הביעה את אכזבתה: "לצערי, חוץ ממני, כל חברי מועצת העיר אמרו אתמול בקול ברור שהם לא רוצים מוניות שירות שיפעלו גם בסופי השבוע בעיר. העליתי את הנושא לסדר היום מתוך אמונה כי זה דבר צודק מבחינה חברתית. לתושבי בת-ים, גם אלו שאין להם רכב, מגיע לצאת מהעיר בסופ"שים במחיר שפוי ולא להיות בני ערובה בעירם. מטרת ההצעה לא הייתה חלילה לפגוע בציבור הדתי, שאותו אני מאוד מכבדת, אלא כדי להיטיב עם תושבי בת-ים שמעוניינים להשתמש בתחבורה בשבתות. התושבים האלו צריכים להבין שמסתבר שלא משנה במי הם יבחרו בבחירות הבאות, בסופו של יום מי שתנהל את העיר היא מועצת חכמי התורה. אני מאוכזבת מחבריי במועצת העיר שמייצגים ערכים ליברלים, ומשום מה בחרו לבגוד בציבור הבוחרים שלהם".

פורסם על ידי